Транспортний коридор може хоча б частково налагодити контакт між країнами, які століття ненавидять одна одну, — Вірменією та Туреччиною. На сьогодні між цими державами навіть не встановлено дипломатичних відносин. Проте Вірменія готова піти на певні поступки і відкрити кордон із Туреччиною, якщо її буде долучено до проекту транскавказької залізниці, яка зв'яже Туреччину, Азербайджан, Грузію.
Спершу грандіозний проект Карс—Ахалкалакі—Тбілісі—Баку (за даними агенції «Регнум», ціною в 400 млн.доларів) планувалося здійснити в обхід Вірменії. Незважаючи на те, що залізнична гілка від турецького Карсу до грузинського Ахалкалакі існує — через вірменське містечко Гюмрі. Проте ця лінія не діє від часу розпаду СРСР, власне, вона була заблокована Туреччиною, так би мовити, з міркувань «лютої ненависті».
Президенти Туреччини, Грузії й Азербайджану в 2005 році підписали в Баку декларацію щодо будівництва залізниці та модернізації вже існуючих залізничних гілок в обхід Вірменії. Наприкінці минулого року було оголошено тендер на виконання робіт на залізниці Карс—Ахалкалакі—Тбілісі—Баку. Однак проти виступили Євросоюз та США. Банківський комітет Сенату США, як повідомляє «Лєнта.ру», навіть схвалив законопроект, яким забороняє американським компаніям інвестувати згаданий проект. Мета американців та європейців — не залишити Вірменію ізольованою. Законопроект носить красномовну назву — «Інтеграція Південного Кавказу і акт відкритих залізничних шляхів». Звісно, інвесторів можна знайти не лише в Америці, проте тут головне — політичний вплив США, отож головні лобісти «ігнорування Вірменії» — Анкара та Баку — замислилися.
А Єреван тим часом заявляє, що згоден відкрити кордон із Туреччиною, і закликає на підмогу собі здоровий глузд, адже через вірменську територію шлях «із турків у азербайджанці» суттєво скорочується, тим більше пропускна вантажоздатність ділянки Карс—Гюмрі чимала — 10 млн.тонн на рік. «Ми готові до зустрічних пропозицій турецької сторони», — цитує РІА «Новості» міністра закордонних справ Вірменії Гегама Гарібджаняна.