«Мертвий» рейс

26.08.2006
«Мертвий» рейс

(УНІАН.)

      Учора до Донецька прибув літак МНС Росії, щоб забрати на батьківщину тіла своїх громадян, які загинули в авіакатастрофі 22 серпня. Йдеться, звісно, про тих, чиї останки упізнали родичі. На момент, коли верстався номер, таких було 80. Загалом, нагадаємо, в авіакатастрофі Ту-154 загинуло 170 осіб (десятеро з них - члени екіпажу, а 45 - діти, молодші 12 років). Загинули навіть цілі сім'ї, адже літак летів до Санкт-Петербурга з курортної Анапи. У списку загиблих, оприлюдненому на сайтах МНС Росії та авіапідприємства «Пулково», по двоє, троє, а то й четверо-шестеро людей мають однакові прізвища. Через це на упізнання довелося викликати навіть сусідів, бо, крім них, більше нікому доручити цю складну місію.

      На борту лайнера, за даними «Пулково», перебувала лише одна іноземна громадянка з Нідерландів, всі решта - росіяни (двоє з них мали подвійне громадянство - Франції та Фінляндії). Правда, досі так і не з'ясувалася ситуація з 171-м тілом (а саме стільки мішків з людськими останками було зібрано на місці катастрофи). «Пулково» заявляє, що незареєстрованих людей на борту літака не могло бути. Втім ситуацію з'ясовують.

      Родичі загиблих, які прилетіли до Донецька на страшну процедуру впізнання, поселені в готелях «Шахтар» та «Атлас». Впізнання проводять за допомогою фотографій та за особистими речами загиблих пасажирів, що були знайдені на місці катастрофи літака. В особливо складних випадках (якщо тіло дуже понівечене і обгоріло) робитимуть ДНК-експертизу.

      Напередодні на місці катастрофи, де вже встановили хрест та пам'ятний камінь, за участі родичів загиблих пройшов молебень. На місці трагедії ще залишаються конструкції літака, що розбився. Їх росіяни згодом планують забрати. Начальник Управління МНС України в Донецькій області Леонід Касторський зазначив, що це є логічним, оскільки літак належав Росії, і там є фахівці, які зроблять висновок та встановлять причини, через які літак зазнав катастрофи.

      Тим часом у Міждержавному авіаційному комітеті в Москві почалися роботи з розшифровки «чорних скриньок» Ту-154. Про це кореспонденту УНІАН повідомило джерело в російській урядовій комісії з розслідування обставин катастрофи літака. Міністр транспорту Російської Федерації Ігор Левітін повідомив, що на розшифровку самописців Ту-154 піде не менш як півтора місяця.За словами міністра транспорту України Миколи Рудьковського, в розшифровці візьмуть участь також українські фахівців. Відповідаючи на запитання про ймовірні причини катастрофи, пан Рудьковський, обумовивши, що не може коментувати версії причин катастрофи, «поки не дадуть висновок наші експерти», але водночас не виключив, що погодні умови могли мати на літак «свій вплив».

      Тим часом у російській пресі дедалі частіше звучать закиди у бік українців, мовляв, у катастрофі винна не тільки погода. На сторінках газети «Ізвєстія» виступив заслужений льотчик Росії Володимир Герасимов. На його думку, українські диспетчери не дозволили екіпажу літака відхилитися від курсу більше, як на 20 кілометрів, аби обійти грозову хмару. «Іншими словами, диспетчери запропонували льотчикам випробувати долю. Якщо за 20 кілометрів закінчиться грозовий фронт, то добре, а як ні, то вибачайте», - вважає Герасимов. Ще іншу версію, з посиланням на неназваного експерта, «близького до розслідування причин катастрофи», висунули «Новиє ізвєстія»: льотчики попросили дозволу в диспетчерів Донецька відхилитися на 15 кілометрів, але їм дозволили лише на два, тоді як ширина грозового фронту становила десятки кілометрів. Тим часом Микола Рудьковський 24 серпня сказав, що командир Ту-154 попросив у харківського зонального центру організації повітряного руху дозволу пройти на 20 кілометрів східніше встановленого маршруту, аби обійти грозу, й отримав такий дозвіл.

      Начальник Укргідрометцентру Микола Кульбіда підтвердив, що погода в зоні польоту Ту-154 дійсно була складною. «У цей період над Донецьком і Донецькою областю спостерігалися дуже складні метеорологічні умови, особливо для польотів авіації: грозовий фронт з дуже сильними купчасто-дощовими хмарами, - сказав він. - Їх верхня межа досягала 13-15 км, тому літак, що летить на висоті 10 км, не міг не потрапити в них. Пасажирським літакам входити в такі зони заборонено», - стверджує керівник Укргідрометцентру, який додав, що інформація про погоду передавалася службам організації польоту, і ті повинні були попередити екіпаж лайнера.        Більшість же експертів сходяться на думці, що Ту-154 увійшов у так званий «плоский штопор», коли літак під великим кутом наближається до землі, обертаючись навколо власної осі. Вийти з цієї фігури під силу лише бойовому винищувачу...

Інна СТЕПАНЧУК,

Олег СНІГУР.

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>