«Королівські перегони» на розігріві у «короля спорту»

14.06.2006

      Напередодні Гран-прі Великої Британії місцева «стайня» «Ред булл» у своїх величезних бюлетенях як могла рятувала «Формулу-1» від... футболу. Організатори навіть перенесли старт головного заїзду на годину раніше. Проте ніяка реклама «королівським перегонам» не допомогла, і винен у цьому сам елітний вид автоспорту. Технологічний прогрес звів нанівець роль майстерності пілотів, і сьогодні команди змагаються лише в тому, хто технічно підготує більш швидку машину та уникне помилок на піт-стопах. Часи «ризикованих» гонщиків, схоже, залишилися в минулому, а це значить, що формулістам-фанатам нема як «впорснути» собі адреналіну.

      Сильверстоун обнадіяв, що зможе скласти конкуренцію футболу лише під час кваліфікації, яку у запеклій боротьбі з мізерним відривом  0,144 с виграв Фернандо Алонсо. Більшість глядачів очікували, що цікава суперечка іспанця Шумахера-старшого та Райкконена продовжиться і зі стартом основного заїзду - до речі, ювілейного, 200-го в історії. Але ніхто з основних претендентів на британський титул не став ризикувати. Лише американець Скотт Спід влаштував на старті невеличке «шоу» - як виявилося, останнє в цей день. Заокеанський гонщик по-ковбойськи спровокував аварію, через яку трасу достроково залишили не лише він, а й Ральф Шумахер та Марк Уеббер. Уламки «Тойоти» та «Уїльямса», виїзд пейскара - усе це стало зайвим заспокійливим фактором. Щоправда, Міхаель ледь не відправився услід за братом готуватися до перегляду футбольної телетрансляції, коли досить ризиковано атакував Кімі у першому ж повороті після рестарту. Лише найвища майстерність двох пілотів дозволила уникнути аварії.

      Надалі ж трійка лідерів спокійно намотувала кола до звичної останнім часом події на ім'я «піт-стоп від «Феррарі». На 41-му колі другий заїзд «по пальне» зробив Шумі, а через коло фін - і, звичайно, повернувся на трасу після німця. Після цього перегони було завершено. «Рено» чемпіона доводило, що має крутіший двигун за «Феррарі», а італійський болід, відповідно, їде швидше за «Макларен».

      Не дивно, що після фінішу лише Алонсо захоплювався видовищністю виграного ним етапу, тоді як Шумахер-старший та Райкконен в унісон заявили, що їхнім болідам елементарно не вистачало швидкості, щоб боротися за місце на сходинку вище. А це значить, що 23 очки між першою і другою позиціями в загальному заліку можна вважати завершенням 57-го чемпіонату. Для того, щоб у «Формулу-1» повернулася інтрига, машини «Рено» повинні систематично ламатися на половині з тих етапів, що залишилися, а «Феррарі» - весь час бездоганно вигравати. Й те, й інше на сьогодні виглядає неймовірним.

ТАБЛО

Чемпіонат світу з автоперегонів «Формула-1». 8-й етап. Гран-прі Великої Британії. Сильверстоун. 308,355 км.

      Залікова вісімка: Алонсо («Рено») - 1 год. 25 хв. 51,927 сек.; Шумахер («Феррарі») - відставання 13,951; Райкконен («Макларен») - + 18,672; Фізікелла («Рено») - + 19,976; Масса («Феррарі») - + 31,559; Монтойя («Макларен») - + 1.04,769; Хайдфельд (БМВ) - + 1.11,594; Вільнев (БМВ) - + 1.18,299.

      Загальний залік: Алонсо -74, М.Шумахер -51, Райкконен - 33, Фізікелла - 32, Монтойя - 26, Масса - 24, Баттон («Хонда») -16, Баррікелло («Хонда») - 13, Хайдфельд - 10...

      Кубок конструкторів: «Рено» - 106, «Феррарі» - 75, «Макларен» - 59, «Хонда» - 29, БМВ - 17, «Уїльямс» - 10...