Шанувальникам творчості Пуччіні час діставати свої діаманти чи парадну біжутерію — хто на що розжився — і прямувати до кас Національної опери. Завершення сезону театр традиційно відзначить прем'єрою, яка обіцяє стати одним із найцікавіших театральних проектів року. Багато людей доклали своїх зусиль для того, аби сталося саме так. Починаючи із Джакомо Пуччіні, який саме оперою «Манон Лєско» розпочав найуспішніший період своєї творчості. І закінчуючи інтернаціональною постановочною командою, яка вперше за останні сто років презентує цю оперу київському глядачеві.
Диригент-постановник вистави, американка Кері Лінн Вілсон, диригувала чи не всіма операми Пуччіні у різних театрах і вже мала творчі візити до Києва: у вересні минулого року в Національній опері вона продиригувала «Турандот» Пуччiнi. «Та робота справила прекрасне враження, — розповідає пані Вілсон. — Оркестр, хор, солісти — у цьому театрі кожна творча ланка високого рівня. А тому я з радістю схопилася за можливість попрацювати ще й над «Манон Лєско». І не розчарувалася у своїх сподіваннях — ми мали цікавий період, насичений серйозною роботою. До того ж мені завжди приємно приїздити до України, адже моя бабуся родом із Чернівців». На відміну від Кері Лінн, режисер-постановник вистави, італієць Італо Нунціата, родичів з України не має. Зате має величезний досвід оперних постановок Верді, Доніценні, Россіні, працював у театрах Італії, Японії, Туреччини... Робота у Києві для нього також супроводжувалася винятково позитивними емоціями, а єдиною проблемою, що трішки перешкоджала репетиціям, були... імена наших артистів. Це для нас Сергій та Сашко — дві великі різниці, а от пан Італо постійно плутався і потім довго вибачався перед тим, кого назвав іменем колеги.
За Україною у цьому спільному проекті — виконання та оформлення вистави. Художник Марія Левитська як візуальний образ для «Манон Лєско» взяла гравюру рококо кінця вісімнадцятого століття: чорно-білий колір як домінанта і яскраво-емоційні вкраплення. На кожну партію розписано по кілька виконавців — ще один доказ найвищого рівня нашої оперної школи. «У світі на пальцях можна порахувати співачок, які можуть виконувати партію Манон Лєско — це одна з найскладніших оперних партій. У нас же цю партію підготували вісім солісток — це багато про що говорить», — каже мистецтвознавець Юрій Станішевський. А прем'єру завтра співатимуть Тетяна Анісімова (Манон Лєско) та Дмитро Попов (Шевальє Рене де Гріє).
До речі, про «Манон Лєско» свого часу мріяли диригент Стефан Турчак та його дружина, співачка Гізела Ципола. На жаль, підготувати цю виставу маестро не встиг...
А «Манон Лєско» у репертуарі Національної опери займе почесне місце серед інших вистав за Дж. Пуччіні — «Мадам Баттерфляй», «Тоска», «Богема» та «Турандот».