Світлана Береш: Ім'я мого чоловіка й зараз працює на українську спортивну гімнастику

11.03.2006
Світлана Береш: Ім'я мого чоловіка й зараз працює на українську спортивну гімнастику

Світлана Береш із чоловіком Олександром. Фото кінця 2003 року.

      29 лютого 2004 року трагічно загинув український гімнаст Олександр Береш, який на той момент реально претендував на «золото» Олімпіади в Афінах. У Херсоні, де він став відомим майстром, уже вдруге провели Меморіал — спортивний турнір пам'яті видатного співвітчизника. Після херсонських змагань кореспондент «УМ» поспілкувався з вдовою гімнаста Світланою Береш, якій довелося докласти титанічних зусиль, щоб ця подія у рідному місті відбулася.

 

      — Відверто кажучи, ми хотіли зробити цей турнір пам'яті Сашка міжнародним, але не встигли підготувати відповідні положення про змагання, — розповідає Світлана. — Думаю, ми це зробимо наступного року. Хоча не все так просто, адже в процесі підготовки Меморіалу, який був на межі зриву, я побачила, як у нас держава «цінує» спортсменів, котрі для неї щось зробили. У цілому не загубити турнір допомогла різноманітна команда людей із керівників області й міста, НОК України, а особливо — друзів Олександра зі спортклубу «Біола», які взяли на себе половину всіх клопотів. Завдяки цьому наші змагання зробили крок уперед. Якщо минулого року в нас виступали 10—12-річні гімнасти і виконували нормативи кандидатів у майстри спорту, то тепер з'їхалися юніори у віці до 18 років. До представників Херсона, Кіровограда, Одеси, Луганська додалися хлопці з Івано-Франківська й Харкова. Розігрувалися місця у багатоборстві, але й поза тим було ще чимало призів, які приємно здивували учасників змагань. У Херсоні на змаганнях ще ніколи не збиралося стільки людей, адже ми з Києва привезли і встановили додаткову трибуну.

       У багатоборстві переміг харків'янин Антон Новосьолов, луганчанин Максим Овчинников став другим, а «бронза» — у Дмитра Ликова з Києва. До столиці поїхав спеціальний приз кращому на перекладині — улюбленому снаряді Сашка (тут переміг Артем Любаневич). Найбільшою ж нагородою для мене стали очі учасників, які були раді не лише можливості виступити, отримати призи, а й поспілкуватися з легендарними гімнастами, зокрема  Лілією Подкопаєвою, Богданом Макуцем, багатьма членами національної збірної України. Особливо хочу підкреслити — і для мене це принципово — політика на наших змаганнях була відсутня. Багатьом я відмовила, оскільки не хотіла, щоб ім'я Сашка використовували у передвиборчій боротьбі.

      — І, незважаючи на це, в одному інтернет-виданнi тебе звинуватили в «торгівлі» ім'ям чоловіка...

      — «Ущербне» мислення мене не особливо хвилює, бо весь цей час я й наша донька Валерія відчуваємо підтримку справжніх друзів. Ці друзі не вимагають нічого взамін. Вони упродовж двох років ходили на всі судові засідання, щоб відстояти чесне ім'я Береша — свого друга і великого спортсмена.

      Що ж до того, що з Сашка зробили бренд, то кожен це твердження може сприймати залежно від хворобливості своєї фантазії. Якщо ім'я Береша і зараз працює на вітчизняну спортивну гімнастику, то в такому «використанні бренду» немає нічого поганого. Скажімо, «губернатор» області, який прийшов на турнір і був вражений рівнем організації, сказав, що ніколи не дає обіцянок, але цього разу гарантує: для школи, в якій готувався Береш, буде закуплено за 240 тис. грн. нове знаряддя.

      — Наша газета вже писала, що Апеляційний суд Києва залишив у силі вирок водієві того авто Верховної Ради (позбавлення волі на п'ять років), який врізався у машину Олександра Береша...

      — Так, але я маю намір звернутися з відкритим листом до Голови парламенту та його першого заступника з вимогою спростування їхніх заяв на телебаченні 1 березня 2004 року. Тоді, коли шоковані фахівці гімнастики телефонували мені зі словами співчуття, Володимир Литвин та Адам Мартинюк заявили без суду і слідства, що Сашко винен сам (у машині була дочка першого заступника Голови ВР Мартинюка. — Ред.). Я вимагаю привселюдного вибачення. Мало посадити водія. Відповідальність за цей злочин несуть усі наші власники «крутих» номерів, які звикли їздити під 200 км/год.