Проект добудови нафтопроводу до українсько-польського кордону буде завершено до кінця 2004 року, передає інформагенція УНІАН слова Валерія Живори, заступника генерального директора компанії «Укртранснафта». Проект цей, каже п.Живора, замовлено Інституту транспорту нафти, який уже почав роботу над ним. Крім того, сама добудова нафтогону, хоч залишилося всього 150 км, аби його дотягти до українсько-польського кордону, займе не менше ніж півтора року. «Це норматив такого будівництва», — запевняє заступник «генерального» Укртранснафти. Тож, за найскромнішими підрахунками, виходить, що українська ділянка нафтопроводу зможе стати до ладу лише через три роки: півтора року — на розробку проекту і півтора — на добудову труби?
Вартість спорудження трубопроводу, за оцінками Валерія Живори, — близько 300 млн. гривень.
Тим часом Україну підганяють з пуском «Одеса—Броди» і поляки, і партнери в ЄС. Польща, нагадаємо, виступає за швидке наповнення труби легкою каспійською нафтою; це, на думку наших сусідів, дасть можливість, як того прагне Польща, підписати міжурядову угоду про підтримку добудови нафтогону від кордону до Плоцька.
Здорові сили в Україні бачать тільки такою стратегічну доцільність «Одеса—Броди» — транспортування нафти у західному напрямку. До речі, проти реверсу днями сказали своє слово і турки. Так, заступник посла Туреччини в Україні Джерелі Язган Етіз в інтерв'ю «Кореспонденту» мотивувала несхвальне ставлення її країни до реверсу пере- завантаженістю проток Босфор і Дарданелли. «Транзит додаткових обсягів нафти через Чорне море нереальний ні з економічної, ні з екологічної точок зору», — говорить вона і уточнює, що за останнє п'ятиріччя кількість танкерів з нафтою, що курсують через Босфор, зросла на 75 відсотків. Більше Дарданелли і Босфор просто фізично не можуть прийняти. А в разі аварій танкерів у цьому районі ми взагалі можемо заборонити судноплавство по каналу, підкреслила заступник амбасадора Туреччини.