Відомий чернівецький художник Анатоль Федірко вкотре примусив про себе говорити не тільки в рідному місті, а й далеко за його межами. Безперечно, знахідка Федірка приголомшила мистецькі кола. Художник стверджує, що став господарем картини Казиміра Малевича. Або його учнів. Принаймні чітко впевнений, що картина, знайдена на горищі одного з чернівецьких будинків, належить школі Малевича. На металі розміром 622 мм на 622 мм виступає властивий почерку Малевича хрест, по трьох краях — білі квадрати, а в правому куті — яскраво червоний. Властива Малевичу техніка наштовхнула Федірка на думку, що картина ця належить йому. Картина двостороння, але на другому боці зображення дуже пошкоджене. Жодне зображення на картині не датоване, але Федірко припускає, що вона могла потрапити в Чернівці наприкінці війни. Тоді в нашому місті можна було знайти чимало раритетів, завезених iз Німеччини. Недарма на Буковині часто бував Сергій Параджанов, який знався на мистецтві і поповнював свою колекцію, зокрема, і творами, придбаними у Чернівцях.
Ц ю картину Анатолію Федірку презентував один 80-річний чернівчанин, який і гадки, мабуть, не мав, що це шедевр. А Федірко одразу зрозумів, що на цьому можна вкотре нагадати про себе. Тим більше що 1 лютого виповнилось два роки з дня відкриття Fedirko Galleri, яка розмiстилася в популярному в Чернівцях магазині «Українська книга». Площу галерея займає аж 11,2 кв.м. Але художник вважає, що цього цілком достатньо, аби про нього знали й відвідували. Остання з робіт Федірка — пам'ятник невідомому чернівчанину — взагалі переносна. На ніч його ховають в магазині, а вдень чіпляють до стіни. Отже, роботи Федірка, як правило, не потребують великих площ.
Нова ж знахідка Федірка поки що зберігається в одному з київських банків. Художник говорить, що ціна її як мінімум 10 мільйонів євро. Його знайомі польські, німецькі, голландські колеги ствержують, що картина належить Малевичу, але стовідсоткової гарантії ніхто не дає. Наразі митець збирається запросити для реставрації польських майстрів.
Показати будь-які папери, що б засвідчували дані експертизи, про яку говорив Федірко, він також не зміг, або не захотів. Можливо, її й немає. Добре знаючи вміння Федірка піаритись, виникає питання, яким би чином він відзначив 2-річчя галереї, якби вчасно не знайшов цей мистецький шедевр? Трохи подумавши, художник пожартував: «Ну, може, б вибіг голим на площу!?»
У середу ввечері картину відвезли в Київ у великій картонній папці в повній секретності. Бо банк, в якому вона зберігається, як повідомив Федірко, дозволив її демонструвати в Чернівцях лише 3 години. Чи застрахована картина, так і залишилося невідомим.