Цей телефонний номер є безпосереднім «тезкою» свого європейського аналогу і подібний за прямим призначенням до американського «911». Відтепер у випадку будь-якої надзвичайної ситуації харків'яни можуть сміливо набирати саме ці три цифри, не відновлюючи у пам'яті номери пожежної, міліцейської, медичної і газової служб. Десять операторів, які чергуватимуть на «112» цілодобово, передадуть сигнал тривоги за призначенням.
Шеф МінНС Віктор Балога, який приїздив до Харкова на презентацію телефонної новинки, назвав цей проект пілотним. У разі, якщо універсальна служба порятунку доведе свою потрібність, вищезгадані номери запрацюють спочатку в Києві, Донецьку та Львові, а потім ще у семи найбільших містах країни. Кошти на подібне «розширення» передбачені у бюджеті наступного року. Для цього сьогодні потрібно вдосконалити нормативно-правову базу і узгодити дії МінНС із Міністерствами охорони здоров'я і внутрішніх справ та СБУ. За словами пана Балоги, найближчим часом для харківської служби «112» буде виділена окрема телефонна лінія. Можливо, також пощастить включити новий номер і до сфери діяльності операторів мобільного зв'язку. Згоду на співробітництво сьогодні дала тільки компанія «Київстар». Переговори з UMC тривають.
Обслуговуватимуть номер нової служби висококваліфіковані телефоністи. Усі вони, за словами міністра, протягом двох місяців навчалися на спеціальних курсах в Іспанії. Набравши «112», харків'яни у разі необхідності зможуть отримати також допомогу чи консультацію психолога.