Минулої середи у Варшаві відбулася презентація бізнес-плану і техніко-економічного обгрунтування добудови нафтопроводу Одеса — Броди до Плоцька.
Окрім безпосередніх учасників проекту — представників України і Польщі, у заході брала участь представник відділу корпоративного розвитку казахстанської державної компанії «КазМунайГаз» Жанат Ертлесова. Як повідомляє прес-служба польського підприємства з експлуатації нафтопроводів PERN Przyjazn, за день до презентації його директор Войцех Табись зустрівся з керівником ВАТ «Укртранснафта» Олександром Тодійчуком і пані Ертлесовою. За словами першого заступника генерального директора «Укртранснафти» Михайла Гончара, це була зустріч, пов'язана iз завершенням одного з етапів бізнес-планування і початком наступного. «Наші польські колеги розвинули сильну медіа-активність навколо цієї події, — зазначив пан Гончар. — Насправді ж ідеться про звичайну процедуру в рамках 14-го засідання тристоронньої робочої групи «Україна — Польща — Єврокомісія».
Нагадаємо, нині проектом опікується міжнародний консалтинговий консорціум, до складу якого входять шведсько-фінська група SWEKO PIC, німецька ILF GmbH і грецька Kantor. Він розробив попередній бізнес–план. Крім того, було оприлюднено загальну доповідь керівництва консорціуму, після чого виступили експерти, відповідальні за той чи інший напрям роботи. «Усе це мало вигляд дискусії, — ділиться враженнями Михайло Гончар, — яка стосувалася інженерних, економічних та юридичних питань». За його інформацією, відразу після Нового року розпочнеться наступний етап роботи, пов'язаний із підготовкою документів та нормативних актів, які потрібно буде підписати на міжурядовому рівні між Україною та Польщею. На цьому етапі, як підкреслив заступник гендиректора «Укртранснафти», бізнес-план необхідно буде довести до вигляду, який відповідає вимогам банківських установ для прийняття ними рішення про інвестування.
Крім того, є багато роботи щодо прокладання траси територією Польщі. Існує три варіанти. «Звичайно, найкращий той шлях, який найкоротший, — уточнює пан Гончар, — однак не завжди вдається прокласти пряму трасу, тому що на її шляху можуть траплятися заповідні зони або важкодоступні місцини». Основне — те, що Польщі необхідно буде домовитися із своїми фермерами, тобто знайти кошти для викупу їхніх земельних ділянок за ринковою ціною або досягти угоди в якийсь інший спосіб. Особливих технічних складностей у проходженні траси немає, заспокоюють експерти. Ділянка на території Польщі довша в чотири рази — це понад 400 кілометрів, тоді як довжина української — 103. Поки що рано говорити про конкретне фінансування робіт, проте Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), за словами торгового радника посольства республіки Польща в Україні Анни Скавронської-Лучинської, вже заявив про свій намір надати кредит обсягом майже півмільярда євро, причому на пільгових умовах. І ЄІБ, і ЄБРР здійснюють моніторинг переговорів і самі беруть у них участь.
Відтепер, за словами пана Тодійчука, засідання з представниками компаній, які є учасниками проекту, відбуватимуться щомісяця. Проект цікавить компанії Shell, Shevron та інші, які видобувають нафту на Каспії. За оптимістичним сценарієм, як стверджують учасники переговорів, добудова нафтопроводу розпочнеться наприкінці 2006 або на початку 2007 року.