У такому технічному виді спорту, як «Формула-1», сходження гонщика з дистанції стало правилом — попри науковий прогрес, машини не витримують експлуатацію на межі можливого. Тому масовий приїзд до фінішу усіх болідів, які стартували, — диво, яке за всю історію «королівських перегонів» трапилося лише втретє. Уперше таке сталося у 1961-му на Гран-прі Голландії (там стартувало 15 машин), а вдруге — нещодавно в Індіанаполісі, коли на старт вийшло лише шестеро пілотів, які відкатали програму без боротьби. Тому Монца-2005, де масово стартували і фінішували всі 20 болідів, увійде в історію як унікальний етап.
Гран-прі Італії запам'ятається також і ще однією епохальною подією — у цей день навіть теоретичних шансів на збереження титулу позбувся семиразовий чемпіон світу Міхаель Шумахер. Причому — на рідному для «Феррарі» автодромі. Славнозвісний Берні Екклiстоун із цього приводу зауважив, що Шумі-старший завершить кар'єру наступного року, після чого за кермо «Феррарі» сяде... Кімі Райкконен. Досить сміливий прогноз, якщо зважити, що фін цього року постійно стає заручником обставин. На даному етапі, скажімо, як уже не раз бувало, Кімі виграв кваліфікацію, але стартував у гонці з ... 11-ї (!) позиції через заміну двигуна. Після цього Райкконен обрав стратегію «одного піт-стопу», але проблеми з гумою змусили його зайвий раз заїхати в бокси, а тодi навіть його конкурентоспроможна машина вже не могла нівелювати відставання від лідерів. Проте результат — високе четверта місце — вражає.
Виграв же в Італії Хуан-Пабло Монтойя. Друге місце Фернандо Алонсо — це теж своєрідна перемога. Адже до завершення сезону все менше етапів, а Алонсо ніяк не хоче видати серію стартів із «нулем», на що так сподівався його головний переслідувач Райкконен. В Італії Кімі визнав, що його шанси на перемогу зовсім мінімальні, але він боротиметься до кінця, бо у «Формулі-1» різне трапляється...
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 15-й етап
Гран-прі Італії (Монца)
Залікова вісімка: 1. Монтойя («Макларен») — 1:14.28,659; 2. Алонсо («Рено») — +2,479; 3. Фізікелла («Рено») — +17,975; 4. Райкконен («Макларен») — +22,775; 5. Труллі («Тойота») — +33,786; 6. Р. Шумахер («Тойота») — +43,925; 7. Піццонія («Уїльямс») — +44,643; 8. Баттон (БАР) — +1.03,635.
Загальний залік: Алонсо — 103, Райкконен — 76, М. Шумахер («Феррарі») — 55; Монтойя — 50; Труллі — 43; Фізікелла — 41; Р. Шумахер — 35; Баррікелло («Феррарі») — 31...
Кубок конструкторів: «Рено» — 144, «Макларен» — 136, «Феррарі» — 86, «Тойота» — 78, «Уїльямс» — 54, «Ред Булл» — 27, БАР — 25, «Заубер» — 14, «Джордан» — 11, «Мінарді» — 7.