Наприкінці минулого тижня перший заступник голови Державної податкової адміністрації (ДПА) Микола Катеринчук написав заяву про звільнення з посади. За словами його прес-секретаря Сергія Бибика, заява вже лежить у Кабінеті Міністрів. Микола Катеринчук, знаний як «адвокат помаранчевої революції», раніше заявляв про можливу добровільну відставку в разі, якщо ДПА не змінить свою кадрову політику. Тоді ж він повідомив журналістам, що податкові «діри» вже є і вони впливають на надходження до держбюджету. «Ми зараз намагаємося мінімізувати ці втрати, застосовуючи свої методи», — зазначив він. Причиною виникнення «дір» є нездатність законодавців швидко реагувати на різного роду схеми ухиляння від сплати податків підприємцями, пояснив перший заступник голови ДПА.
Віктор Ющенко, підписавши закон про безпартійність працівників ДПА, дав зрозуміти, що не бажає бачити на посадах у податковій представників будь-яких партій. Тим часом член президії ради «Народного Союзу Наша Україна» Микола Катеринчук, як тепер цілком зрозуміло, не уявляє себе поза політикою. У своєму виступі на відкритому засіданні Президії НСНУ, присвяченому виробленню комплексної програми захисту інтересів малого і середнього бізнесу в Україні, він сказав, що партія Президента має всі можливості представляти інтереси малого та середнього бізнесу на всіх рівнях і що, на його переконання, вдасться розробити новий Податковий кодекс, вирішити питання з чергами в ДПА, відпрацювати механізм «єдиного вікна», подолати корупцію тощо.
Словом, так чи інакше, на прикладі Миколи Катеринчука яскраво проявилися не так податкові, як політичні «дірки» в ідеологічному забезпеченні соціального й економічного прориву, який задекларувала нова влада. «Ці проблеми можна розв'язати тільки в контексті постійного діалогу з представниками малого та середнього бізнесу», — зауважив пан Катеринчук, додавши, що сьогодні «Народний Союз Наша Україна» демонструє свою рішучість стати провідною політичною силою і зможе захистити підприємців, а стосовно ДПА зазначив, що вона лише стає на шлях реформ. Цю його заяву відділяють від «заяви про звільнення» лише кілька днів, отож цього часу могло вистачити лише на перемовини «нагорі». Мабуть, такого не сталося, і тепер, як повідомив «П'ятий канал», пан Катеринчук перебуває в Криму, напевно, сподіваючись на особисту зустріч із Президентом.
Власне, після підписання Віктором Ющенком змін до Закону «Про статус народного депутата» це поки що єдина заява про можливу відставку «сумісника». Як відомо, змінами до закону питання поставлено руба: «сумісникам» належить або негайно піти, або залишитися на роботі в органах виконавчої влади, склавши із себе депутатські повноваження. «Самовисуванця», кандидата юридичних наук Миколу Катеринчука обрали до Верховної Ради в 2002 році по округу № 13 Вінницької області, до цього він був генеральним директором ТОВ «Адвокатська компанія «Моор і Кросондович» (м. Київ). Згодом увійшов до парламентської фракції «Наша Україна, обіймаючи при цьому посаду заступника голови Комітету з питань правової політики. У березні цього року Президент пересадив його у крісло першого заступника голови ДПА.
Перші свої кроки новоспечений чиновник зробив за неспрятливих умов, коли змінами до бюджету-2005 було скасовано систему спрощеного оподаткування. Перший заступник ДПА повівся нетипово для чиновника: використовуючи ще свіжий ресурс Майдану, намагався повернути собі суто людську прихильність підприємців, які працюють за «спрощенкою», і навіть добився прийняття окремого закону про спрощену систему оподаткування. Утім, як виявилося, це не забезпечило йому комфортного спілкування з представниками малого і середнього бізнесу. Із незадоволеними Микола Катеринчук спробував заприязнитися під час неформальних зустрічей, але це закінчилося не на користь ДПА, — надто близько до серця він приймав нарікання підприємців. Коли мова ультиматуму не допомогла, то написав заяву, зазначивши при цьому, що має намір залишитися народним депутатом.
P. S. Коли номер готувався до друку, інтернет-сайт «Форум» повідомив, що Катеринчук не виключає можливості залишитися на своїй посаді, якщо йому розширять повноваження з кадрових питань. Останнє слово за Президентом.