Нарешті отримав розв'язку конфлікт навколо об'єднання вітчизняних авіаційних підприємств. Нагадаємо, що Кабмін ще 14 липня своєю постановою утворив державну літакобудівну корпорацію «Національне об'єднання «Антонов» (НОА). Згідно з документом, корпорація утворена з включенням до її складу Авіаційного науково-технічного комплексу ім. Антонова, Київського авіаційного заводу «Авіант», заводу 410 цивільної авіації (м. Київ), Харківського державного авіаційного виробничого підприємства і ВАТ «Український науково-дослідний інститут авіаційної технології» (м. Київ). Утім переконливі ознаки того, що між «антонівцями» і керівництвом Харківського державного авіаційного виробничого підприємства намітилося взаєморозуміння, з'явилися лише після того, як міністр промислової політики Володимир Шандра кілька днів тому зустрівся з трудовим колективом АНТК ім. Антонова. Там він навів аргументи на користь такого об'єднання. У свою чергу, минулого уїк-енду в харків'ян із миротворчою місією побувала Прем'єр Юлія Тимошенко, яка залишила найліпші відгуки про роботу тутешніх літакобудівників. Позавчора в Укрінформі Володимир Шандра провів прес-конференцію на тему: «Створення державної корпорації «Антонов»: цілі, завдання та перспективи». Прес-конференція мала стати заключним акордом кількарічної виснажливої роботи урядовців щодо утворення корпорації.
Міністр поділився своїми думками про нинішню ситуацію в «Укравіапромі», а також про мету та головні зиски для українського авіабудування від створення держкорпорації «Антонов». За словами урядовця, НОА, відповідно до технічного обгрунтування проекту, протягом найближчих двох років має вийти на виробництво 50 літаків щороку. Відповідно до прогнозів пана Шандри, створювана корпорація може претендувати на 4,5 відсотка світового ринку авіабудування. При цьому міністр зазначив, що компаніям, які увійшли до корпорації, необхідно буде визначитися стосовно своєї діяльності, яка не стосується напряму літакобудування. Як приклад пан Шандра навів АНТК імені Антонова, яка сьогодні, окрім авіабудування, займається ще й авіаперевезеннями. Міністр також зазначив, що керівні органи корпорації буде представлено наглядовою радою, а також радою директорів. За словами міністра, наглядова рада буде наділена всіма необхідними повноваженнями для проведення незалежної від вищого керівництва компанії політики.
Корпорація «Національне об'єднання «Антонов» буде зареєстрована протягом місяця, повідомив міністр. За його словами, на реєстрацію в Міністерство юстиції вже направлено статутні документи НОА. Міністр також зазначив, що найближчим часом буде укладена мирова угода між Харківським державним авіаційним виробничим підприємством і АНТК імені Антонова.
Уряд вирішив утворити корпорацію — м'яку форму об'єднання авіабудівних підприємств замість концерну. «Це дає можливість зберегти статус юридичної особи кожному з авіабудівних підприємств», — зазначив міністр. За його словами, кожна юридична особа має свої фінансові досягнення, свої соціальні здобутки і рівень зарплати, тому уряд не виступає за те, аби все це просто змішати в одне ціле. На думку пана Шандри, необхідно поступово оздоровлювати підприємства, які перебувають у гіршому фінансовому стані, аби підтягнути їх до рівня кращих. Але це не повинно відбуватися, як підкреслив міністр, за рахунок інших. Щодо того, хто очолить корпорацію, міністр зауважив, що це має бути людина, яка знається на літакобудуванні і має бездоганну репутацію й авторитет.
Раніше в. о. генерального конструктора АНТК імені Антонова Дмитро Ківа висловив свою думку щодо майбутньої корпорації: якщо головним у її роботі буде винятково державні інтереси і професіоналізм, то Україна вже найближчими роками зможе посилити свої позиції на ринку світового авіабудування. За словами пана Ківи, держава і всі учасники ринку є солідарними в усвідомленні невідворотності процесу інтеграції галузі. Він також підкреслив, що саме АНТК імені Антонова ще рік тому доводила, що така форма об'єднання, як корпорація є набагато ефективнішою за концерн. Позавчора ж прес-служба цього підприємства надіслала «УМ» повідомлення, в якому, зокрема, зазначається: «Корпорацію «Антонов» повинен очолити професіонал, який ділом і конкретним результатом довів свою компетентність. Це має бути людина, яка зможе консолідувати навколо себе підприємства України, розвинути міжнародну співпрацю, яка вже є, а також вийти на нові, вигідні для галузі й країни напрями». У прес-релізі зазначається також, що під час зустрічі з трудовим колективом підприємства Володимир Шандра пообіцяв, що рішення про керівника корпорації буде прийнято найближчим часом — наприкінці липня або на початку серпня. Він також зазначив, що не йдеться про відторгнення авіакомпанії «Авіалінії Антонова» від АНТК. Однак, на думку міністра, основний прибуток повинна приносити інтелектуальна діяльність підприємства.