«Я знаю, як усе повинно тут бути. Палац слід використовувати за призначенням. За великим рахунком, це — клуб, заклад, який зобов'язаний виробляти власну продукцію за наявності творчих сил. Ми будемо створювати те, що вже було», — так коментував Микола Мозговий своє призначення гендиректором Палацу мистецтв «Україна». Було це наприкінці березня, а нині Микола Петрович вирішив скористатися інформаційним приводом під назвою «100 днів», відзвітувати про зроблене і розповісти про те, що планується. Почав пан Мозговий з досить упевненої і нетипової (у цифровому еквіваленті) як для наших керівників заяви: «У березні я задекларував своє бачення Палацу майбутнього, а сьогодні я його зреалізував на 90 відсотків».
Серед основних своїх здобутків на цій посаді Микола Петрович назвав концерти в «Україні» відомих українських колективів — хору Верьовки та ансамблю Вірського. «Спочатку завадою для проведення концертів наших зірок була висока орендна плата, — охоче розповів про «кухню» цієї ідеї пан Мозговий. — Але ми запропонували працювати на паритетних засадах. Визначаємо вартість квитків і, реалізувавши їх, покриваємо витрати Палацу. Під час цих концертів у нас був аншлаг, а люди аплодували по двадцять хвилин. Я таке бачив останній раз років двадцять тому у Франції, куди возив ці колективи, будучи директором з міжнародних зв'язків «Укрконцерту». Квитки продавали від 5 до 40 гривень. Заробили небагато, але покрили свої витрати. І не це головне — ми показали нашому глядачеві наші прекрасні колективи». Микола Петрович повідомив, що такий успіх розвиватиметься і надалі: вже складено план виступів інших відомих українських колективів, отож шанувальникам «національного продукту» є сенс звертати увагу на афіші «України». До того ж Микола Мозговий не проти презентувати в «Україні» й творчість молодих, наприклад, переможців проекту «Шанс».
А от тим, хто полюбляє творчість артистів iз Росії, доведеться, мабуть, стежити за афішами інших концертних майданчиків. Мозговий наполягає на створенні худради («працюватиме як дорадчий орган, до неї увійдуть відомі артисти»), яка й визначатиме, чи дотягує творчий рівень того чи іншого артиста до «України». Свою думку генеральний директор вирішив проілюструвати — так, до слова? — на прикладі Михайла Задорнова, одного з найактивніших російських гастролерів. Мовляв, а чи місце йому тут з його програмою дворічної давнини? (Гадаю, ця його репліка не матиме розвитку у вигляді міжнародного скандалу).
Щодо власного продукту, на який замахнувся був Микола Мозговий, то тут усе значно гірше. «Я мріяв створити оркестр, — зізнався він, — але зіткнувся з проблемою музикантів, диригентів — у нас вироджується ця професія, немає з кого вибрати. Якщо сьогодні на рівні держави не схаменутися — за два роки ми забудемо, що таке симфонічний оркестр». Поки ж держава якось реагуватиме чи не реагуватиме на цю проблему, Мозговий співпрацюватиме з іншими, сформованими раніше колективами.
З кадрами генеральний директор має намір розібратися найрадикальнішим методом. А саме — скоротити добру половину працівників НП «Україна». «Ми — підприємство госпрозрахункове, — пояснює Микола Петрович. — Тож повинні зусиллями невеликої кількості справжніх професіоналів досягати найвищих результатів. До того ж у такий спосіб ми зможемо підняти зарплатню нашим працівникам. Для чого нам 82 прибиральниці, якщо такі ж площі можуть прибрати 30 працівниць і отримувати за це більшу зарплату?» Питання, звісно, логічне. Тільки навряд чи воно сподобається тим, кому вкажуть на двері.
За ці три місяці довелося Миколі Мозговому пережити й малоприємні моменти: після численних анонімних звернень в «Україні» провело перевірку Державне управління справами. «Раніше на анонімки взагалі не звертали увагу», — обурювався Мозговий, але втішено повідомив, що нічого такого у його господарстві не знайшли.
Улітку ПМ «Україна» оновлюватиметься в плані технічному: світло, звук, сцена... І виступить у новому для себе амплуа — співзасновника конкурсів імені Володимира Івасюка та «Море друзів», до яких Микола Мозговий, як відомо, має безпосереднє відношення. Тільки не требе підозрілих висновків з цього приводу. Микола Петрович сказав, що «Україна» як флагман українського мистецтва має підтримувати його найкращі складові.