Керівники АТ «Мотор Січ», АТ «ФЕД» і ПРАТ «Авіакомпанія Константа» підписали з харківськими чиновниками меморандум про відновлення роботи місцевого авіапідприємства.
Як повідомила пресслужба ХОДА, внутрішні інвестори після низки перемовин зобов’язалися в недалекому майбутньому вийти на рівень випуску 5 літаків щорічно, створивши 1,5 тис. робочих місць.
За словами виконуючого обов’язки голови облдержадміністрації Олександра Скакуна, підписанти «мають на меті не похорон ХАЗу, а навпаки — його нове життя».
«Усі ці структури готові брати участь у відкритому конкурсі, якщо буде ухвалено закон про приватизацію, — запевнив він.
— Я не маю права називати суму коштів, яку ці компанії готові вкласти у виробництво, але я точно скажу — йдеться про цифру з вісьмома нулями. При цьому наші колеги беруть на себе перемовини з кредиторами щодо приватного боргу заводу і готові виплатити заборгованість перед працівниками за період останніх років».
Що ж стосується боргу ХАЗу перед державою, який уже сягнув 2,6 мільярда гривень, то цю суму, на думку пана Скакуна, не осилить жоден інвестор.
Саме тому в Харкові сподіваються на списання цієї недоїмки в рамках Закону про приватизацію, який наразі розглядається у профільному комітеті Верховної Ради. Якщо голосування буде успішним, то в конкурсі зможуть узяти участь не лише компанії, що підписали меморандум, а й представники іноземних авіаційних фірм.
Свою точку зору з приводу майбутнього ХАЗу висловив і голова правління АТ «ФЕД» Віктор Попов. На його думку, сьогодні насамперед необхідно «привести завод до робочого стану».
«Друге питання — це реалізація наявного парку недобудованих літаків, — сказав він. — А третє, безумовно, лінійка. Та, що є на ХАЗі, має високу конкурентоспроможність, але за певних умов. Це стосується передусім модернізації найголовнішого продукту — Ан-74. І тут я глибоко переконаний, що ми залучимо іноземних інвесторів, які братимуть участь у модернізації».
Цікаво, що на підписання меморандуму чомусь не отримав запрошення теперішній директор підприємства Олександр Кривоконь.
Основною причиною, напевно, став той факт, що він не підтримує приватизацію ХАЗу як таку, вважаючи її передчасною. На його переконання, авіазаводу треба «дати шанс», бо його фінансові показники наразі покращуються.