Харківський бронетанковий завод готує своє виробництво до ремоторизації, модернізації та капітального ремонту всієї лінійки БТР-4Е та інших машин, що створені на базі цієї моделі.
«Перша одиниця техніки вже перебуває на складальній дільниці, — повідомив директор підприємства Герман Сметанін. — Це дасть змогу забезпечити потреби ЗСУ та Національної гвардії України у відновленні такої техніки, а також збільшить портфель замовлень заводу».
БТР-4Е — успішна розробка Харківського КБ імені О. Морозова, що пройшла повний цикл від «чистого аркуша» до постановки на озброєння і є стовідсотково українською моделлю.
Зокрема, корпуси до машини наразі виготовляє Житомирський бронетанковий завод. Перша партія цих комплектуючих надійде до Харкова вже у грудні цього року, після чого їх почнуть «наповнювати» необхідними системами та агрегатами.
«БТР-4Е — надійна машина, — каже директор ЖБТЗ Геннадій Гращенков. — За весь час проведення бойових дій на сході України в цьому броньовику не загинув жоден наш військовослужбовець».
На базі цієї колісної моделі харківські конструктори створили ціле сімейство машин — командирську, командно-штабну, медичну, ремонтно-евакуаційну.
А в червні цього року у військово-морських підрозділах пройшли випробування ще й БТР-4Е, які здатні плавати на воді. Специфіка завдань, які виконують морпіхи, внесла деякі конструктивні відмінності до базової моделі.
Зокрема, такі машини тепер трохи легші й призначені для транспортування особового складу морської піхоти та вогневої підтримки у бою.
Спускатимуть на воду броньовики з десантних надводних кораблів. Ці машини здатні цілодобово виконувати завдання у зонах помірно-холодного морського клімату.
До речі, в різних умовах можуть працювати і сухопутні БТР-4Е. Зокрема, їм під силу виконання бойових завдань на бездоріжжі, у будь-який час доби, при дуже низьких і надвисоких температурах, а також у випадках, якщо противник застосує зброю масового знищення.