Бюджет «плану капітуляції»: Порошенко розкритикував кошторис на 2025 рік
Із трибуни парламенту Петро Порошенко жорстко розкритикував проєкт Державного бюджету на 2025 рік. >>
Державне пiдприємство невдовзі може стати приватним. (Фото з відкритих джерел)
Днями у Верховній Раді відбулася чергова нарада з питання приватизації Харківського авіапідприємства, що наразі перебуває в управлінні державного концерну «Укроборонпром».
Можливість передачі заводу в приватні руки депутати активно обговорюють ще з квітня цього року, але підготовлений ними законопроєкт і досі викликає чимало дискусій.
З умовами порятунку ХАЗу не погоджується поки що і його чинний керівник Олександр Кривоконь.
«Законопроєкт треба доопрацьовувати, — прокоментував він ситуацію в інтерв’ю Depo.ua. — Перше — списати державну заборгованість, заборгованість за енергоносії і перед Пенсійним фондом, Фондом соціального страхування тощо, що зніме близько 3 мільярдів гривень боргів. Друге, слід прописати можливість участі всіх бажаючих, які мають показати своє бачення розвитку підприємства. Третє, необхідно затвердити план санації та надати підприємству можливість реалізувати непрофільні активи й розрахуватися за боргами із заробітної платні. Четверте, передбачити угоду з Міноборони на проведення робіт iз модернізації та імпортозаміщення літака Ан-74».
На його думку, без проведення всіх цих заходів приватизація навряд чи відбудеться. Але водночас якщо до вирішення долі ХАЗу підійти саме таким чином, то потреба у приватизації як такій відпаде сама по собі.
Крім цього, Олександр Кривоконь вважає, що в законопроєкті, який обговорюється наразі у парламентських комітетах, немає економічної бази і плану розвитку підприємства.
До того ж умови приватизації прописані так, що виграти в конкурсі реально зможе лише один iмовірний претендент — запорізька компанія «Мотор Січ».
Остання, як «УМ» уже повідомляла, викупила один зі структурних підрозділів ХАЗу і залучила це підприємство до участі в проєкті будівництва вітчизняних гелікоптерів.
Ситуація на авіазаводі наразі дуже складна, хоча з приходом нового керівника тут намагаються повернути довіру партнерів, які мають в авіапарках харківські літаки.
Технічне обслуговування цих машин дозволяє підприємству виплачувати поточну заробітну плату, але без реструктуризації або списання колосальних боргів ХАЗ навряд чи зможе самостійно вийти із затяжної кризи.
Із трибуни парламенту Петро Порошенко жорстко розкритикував проєкт Державного бюджету на 2025 рік. >>
Гранти на розвиток переробної галузі виграли ще 20 українських підприємств – вони отримають загалом 84,9 млн. >>
В інформаційному просторі додалося багато адреналіну: 17 жовтня німецький таблоїд Bild написав, нібито Україна має відповідні матеріали й знання, аби за кілька тижнів відновити свій ядерний арсенал. >>
Агентство ООН у справах біженців в Україні (УВКБ ООН) та Україна підписали Меморандум для забезпечення виплат на тверде паливо протягом зимового періоду для обігріву домівок. >>
Оголошену консенсусну позицію лідерів країн «Групи семи» щодо рішення колективно надати Україні фінансову допомогу у вигляді макрофінансового кредиту на 45 мільярдів євро привітала Європейська комісія. >>
Литва інвестує 10 мільйонів євро у виробництво ракети-дрона «Паляниця» за прикладом «данської моделі», тобто шляхом прямого фінансування українського виробника. >>