Європа нам заплатить: як Зе-влада зібралась боротися з «євробляхерами»

24.11.2020
Європа нам заплатить: як Зе-влада зібралась боротися з «євробляхерами»

Урядовцям легше домовитися з урядами сусідніх країн, ніж із власними «євробляхерами». (Фото з сайта bug.org.ua.)

Влада таки зайшла в глухий кут у ситуації з легалізацією автівок на так званих єврономерах, а простіше — нерозмитнених автомобілів.

 

Свого часу давши надію своїм прихильникам із числа активістів за право не платити податки за авто, команда Володимира Зеленського змушена грати роль доброго поліцейського, намагаючись заговорити проблему й імітуючи, що численні пікетування органів влади є дієвим засобом.

 

Поки машини стоять у гаражі під загрозою штрафу в 170 тисяч гривень, президент йде бюрократичним шляхом, створюючи комісії, а його команда переводить проблему на новий, міжнародний рівень.

Штрафи на мільйони

Держава, як заявив радник міністра внутрішніх справ України Володимир Мартиненко, за останні два роки виконувала вимоги, які висували власники авто на єврономерах. І тому ситуацію з ними назагал врегулювали.
    

«Давайте говорити відверто: ці транспортні засоби були завезені, коли в нас волонтери почали поставляти машини з європейською реєстрацією для наших захисників на передову. І скористалися цією нормативною щілиною багато з тих, хто не захотів виконувати закон і розмитнювати свої транспортні засоби», — сказав Мартиненко, наголосивши, що порушників закону стало багато, вони сформувалися в політичні або соціальні групи. Уряд і парламент забезпечили власникам «євро­блях» пільговий період перереєстрації та відстрочили штрафи.
    

Але, на жаль, невдовзі знову виконали чергові вимоги власників таких авто, а отже, у них незабаром з’являться нові.

 

«У нас в країні є закон, його потрібно виконувати. У нас є Митний кодекс, за яким на розмитнення транспортного засобу дається 10 днів. Ці люди вже пішли на порушення законодавства. Зараз у нас діє заборона виїжджати на цих транспортних засобах на дорогу, і поки ще поліція дивиться на них лояльно», — сказав радник міністра.
    

Митниця таку лояльність заперечує. Адже впродовж нинішнього року лише на Закарпатті митні служби оштрафували за порушення митних правил власників «євроблях» на величезну суму. За повідомленням Закарпатської митниці, штрафують власників авто на єврономерах за перевищення тимчасового ввезення/вивезення та транзиту.
    

Зокрема, майже за рік склали 570 протоколів про порушення митних правил за статтею 470 Митного кодексу України.

 

Також по 144 справах застосовано конфіскацію транспортних засобів на загальну суму майже 6,7 млн грн. За  статтею 481 Митного кодексу України (порушення терміну тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування) складено 591 протокол.

 

Митниця наклала штрафи в сумі 3,3 млн грн. Крім того, штрафні санкції наклав суд по 41 справі — 6,9 млн грн (170 тис. грн — кожна справа). І конфіскували авто за 35 справами на загальну суму 1,7 млн грн.


«Скличу нараду і розповім Разумкову...»

Тим часом своє слово вирішив сказати президент України Володимир Зеленський, відповідаючи на петицію, яку підписали 27 тисяч громадян.

 

У петиції, зокрема, просили президента провести спільну нараду з нардепами від «Слуги народу» та ухвалити рішення «про негайне включення до порядку денного на засідання комітету фінансів, податкової та митної політики комплексного законопроєкту про доступне розмитнення».
    

У відповіді на петицію Зеленський зазначив: нещодавно відбулося засідання Податкового комітету Ради, на якому розглянули низку законопроєктів, які стосуються змін у податкових і митних правилах, які застосовуються до операцій із постачання в Україну та ввезення на митну територію України транспортних засобів.
    

За його словами,  серед проєктів законів, які розглядалися, — № 3704 і № 3706. І додав, що за результатами проведеного обговорення комітет Ради вирішив підготувати доопрацьований законопроєкт та з цією метою створити робочу групу під головуванням заступника голови комітету Олександра Ковальчука із залученням до її роботи представників Кабміну.

 

Додавши, що надіслав звернення до голови Верховної Ради Дмитра Разумкова з проханням сприяти роботі робочої групи та напрацюванню необхідних законодавчих ініціатив.
    

Розуміючи, що насправді президент не сказав нічого, представники його команди вирішили перевести проблему в інше русло. Цього разу — міжнародне.

 

Як заявив заступник міністра розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства, торговий представник України Тарас Качка, Україна зробила Євросоюзу великий подарунок, викупивши старі автомобілі, що забруднюють повітря, які були ввезені в Україну як «євробляхи». А тому, за його словами, країна має право порушити питання про компенсацію, особливо з боку Польщі та Литви.
    

«Нам потрібно не забувати про той великий подарунок, який ми зробили Європейському Союзу, викупивши «євробляхи». А тому Польща та Литва повинні нам ще заплатити за те, що ми фактично своїм здоров’ям і поганим повітрям допомагаємо ЄС домагатися реалізації викликів щодо змін клімату та «Зеленої угоди», — сказав Качка.