За даними Дитячого фонду ООН, близько 264 мільйонів дітей шкільного віку не розпочнуть науку впродовж найближчого навчального року, повідомляється на сайті організації www.allinschool.org («Всі до школи»).
Представники ЮНІСЕФ звертають увагу, що багато дітей залишаються поза освітньою системою через те, що вони змушені працювати або їм надто далеко до школи.
Проте однією з головних причин є війни і конфлікти.
У Сирії не ходять до школи понад 1 мільйон 700 тисяч дітей. У школах влаштовано притулки для внутрішніх біженців, а частина шкільних будинків зруйнована.
Попри ці ускладнення, ЮНІСЕФ надає освітні матеріали, відбудовує школи, організує вишколи для вчителів, а для старших учнів — професійні навчання.
Дві третини дітей у Ліберії не навчаються в школах через збройний конфлікт, подібна ситуація в Ємені, Сомалі, Південному Судані та Афганістані.
Особливо ускладнений доступ до освіти для дівчаток, позаяк на них чекає більше небезпек, а також їх частіше залучають до домашньої роботи, через це батьки залишають доньок удома.
Навіть у найбільш заможних регіонах світу — Північній Америці та Європі — до школи не ходять 3,5 відсотка хлопчиків і 3 відсотки дівчаток шкільного віку, що в абсолютних цифрах становить, відповідно, 1,1 та 0,9 мільйона дітей.
Найгірша у світі ситуація в африканських країнах регіону Суб-Сахари, де до школи не ходять 18,4 відсотка хлопчиків та 22,8 відсотка дівчаток, що в абсолютних цифрах становить 14,8 і 17,9 мільйона дітей.
Варто зазначити, що з 2000 року відбувається прогрес в освіті дітей. Якщо 2000 року у всьому світі до школи не ходили 374 мільйони дітей, то тепер ця цифра зменшилася на 110 мільйонів.
Але проблема в тому, що з 2012-2013 років прогрес зупинився і кількість дітей, які не здобувають освіту, так і залишається незмінною на рівні десь 264 мільйонів.
Зараз ЮНІСЕФ збирає пожертви на допомогу дітям у Сирії, де вже шість років триває громадянська війна. Організація підтримує не лише освіту, а й охорону здоров’я та допомагає продуктами.