Як відомо, Президент і Кабінет Міністрів теж мають право законодавчої ініціативи, чим досить часто користуються.
Більше того, коли потрібно невідкладно проголосувати зміни до законодавства, Президент та Прем’єр особисто навідуються до парламенту, щоб прийняти необхідні рішення.
Утім і поява в залі одного з очільників держави не гарантує, що рішення буде підтримане.
Скільки вчора Прем’єр-міністр не переконував депутатів проголосувати за основу і в цілому схвалені напередодні на засіданні Кабміну зміни до бюджету, які передбачали збільшення доходної частини Бюджету-2017 на 25 млрд. гривень, скільки не погрожував кризою неплатежів, але 264 голоси знайшлися лише для ухвалення законопроекту в першому читанні.
Тим часом із 25 мільярдів, якими має поповнитися бюджет за рахунок податку на доходи фізичних осіб, ПДВ із ввезених на територію України товарів, рентної плати за користування надрами та чистого прибутку за рахунок перевиконання дивідендів НАК «Нафтогаз», 14,1 млрд. грн. передбачалося використати на фінансування пільг та субсидій, а решту — на оборону та безпеку, а також — на інфраструктурні проекти.
«Я не розумію, як можна зараз відкладати субсидії, відкладати такі важливі соціальні статті, на які в країні вже знайшлися кошти. І найголовніше — субсидії, які мають видаватися, але не видаються, бо не прийнято цей закон. Те, що президентська фракція фактично завалила цей законопроект, у мене немає цьому пояснень, це дуже дивна фракція.
У цьому законі не було жодної політики, там більшість статей або соціальні, або пов’язані з військовим протистоянням. Я цього не розумію. Можливо, там якісь свої внутрішні теми, можливо, не зійшлися по «хотєлках», але якщо «хотєлки» важливіші соціальних проблем і військового протистояння — це неправильно», — обурювався пізніше в кулуарах депутат від «Народного фронту» Олександр Кірш.
До речі, у середу на засіданні Кабміну було ухвалено і пакет із чотирьох законопроектів щодо пенсійної реформи, схвалених раніше Національною радою реформ.
У четвер всі вони з’явилися на офіційному сайті парламенту.
Це «Проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо підвищення пенсій», «Проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України з питань пенсійного забезпечення», «Проект закону про внесення змін до статті 588 Митного кодексу України з питань пенсійного забезпечення» та «Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій». Але, враховуючи парламентські тенденції, передбачити долю цих законопроектів непросто.
Зате вчора парламент спромігся зробити ще один крок у напрямi судової реформи.
Нагадаємо, що наприкінці минулого вересня вступили в силу зміни до Конституції України, де, серед іншого, громадянам надається право відстоювати власні конституційні права за допомогою скарги до Конституційного Суду.
Цю процедуру мав урегульовувати відповідний закон про Конституційний Суд, однак 8 червня Верховна Рада відправила цей законопроект на повторне перше читання.
Цього разу проект підтримав 231 депутат, але теж — лише в першому читанні.
Крім процедури подання конституційної скарги, законопроект регламентує склад КСУ у кількості 18 суддів — по 6 суддів призначають Президент, Верховна Рада та з’їзди суддів.
Також передбачено, що у складі Конституційного Суду діють Велика палата, два сенати та шість колегій.
З інших результативних голосувань — парламент посилив відповідальність за паркування на місцях, призначених для інвалідів, підвищив розміри штрафів за порушення правил дорожнього руху та дозволив депутатам збільшити виплати їхнім помічникам.