Хто на великі свята намагався виїхати з Києва до Дніпропетровська або з Дніпропетровська у Київ, знає, який це перевантажений напрям і як важко придбати квиток у фірмовий 79/80 поїзд. Нарешті цієї проблеми не буде — її успішно вирішили наші залізничники. З вівторка у напрямку Дніпра (так назву не першого, але й не другого міста в Україні традиційно скорочують місцеві) урочисто пущено другий состав «Столичного експреса», поїзда №167/168, який домчить вас до місця призначення зі швидкістю іномарки — за 5 годин 45 хвилин. Нагадаємо, що з 1 серпня за маршрутом Дніпропетровськ-Київ уже курсував один «Експрес», а віднині поїзди рухаються синхронно, назустріч один одному.
Першими пасажирами білого в фіолетову смужку потягу стали ветерани та керівники Укрзалізниці, журналісти, студенти й будівельники. Проводжаючи новий поїзд у добру путь, міністр транспорту України Георгій Кірпа підкреслив актуальність маршруту. «Відтепер людям буде зручно приїхати в Дніпропетровськ, вирішити свої справи і тим же поїздом повернутись до столиці», — зазначив він. «Столичний експрес» вирушає щоранку о 7.00 з першого перону центрального вокзалу в Києві і прибуває до Дніпропетровська о 12. 45. Повернутися до столиці можна в той же день: виїзд — о 17.15, прибуття — о 23-й годині. Таким чином на залагодження власних справ пасажири, що приїхали в Дніпро на один день, матимуть аж чотири з половиною години. По дорозі потяг робить три зупинки: дві пасажирські — у Смілі, на станції імені Тараса Шевченка, і в Знам'янці — та одну технічну, на станції П'ятихатки-Стик, де замінюють локомотив.
Але головні особливості «Експреса» — комфорт та безпека. Другий поїзд виготовлено в Кременчуці, на Крюкiвському вагоноремонтному заводі. Як і перший состав, він складається із восьми вагонів — чотирьох другого класу на 68 місць, вагону-бару, де є, власне, бар та ще 30 місць другого класу, та вагону першого класу, який складається із окремих купе на три та шість місць. Проїзд першим класом коштує 69 гривень, а другим — дешевше, ніж автобусом, — 45 гривень.
Окрім того, в «Експресі» є два спеціалізованих вагони: перший — для людей з обмеженими фізичними можливостями, тамбур якого обладнаний підйомником для інвалідних колясок; другий призначається для перевезення автомобілів. У «автомобілевіз» вміщається сім-вісім машин, а транспортування чотириколісного «друга» залізницею коштує близько 300 гривень. Так що за бажанням, щоб не гуляти Дніпропетровськом пішки, ви сміливо можете взяти з собою навіть «Запорожця», якщо фінансово потягнете. Для цього потрібно привезти машину не пізніше, ніж за годину до відправлення поїзда, а в пункті призначення співробітники Укрзалізниці обіцяють розвантажити авто не довше, ніж за півгодини після прибуття. Щоправда, джип у спецвагон не влазить.
Оскільки «Столичний експрес» рухається надзвичайно швидко, щоб убезпечити пасажирів, вхідні двері блокуються автоматично, тільки-но потяг розвиває швидкість понад п'ять кілометрів на годину. Завдяки моніторам провідник може стежити за ситуацією в салоні зі свого купе, а начальник поїзда зі свого головного місця за допомогою комп'ютерної системи контролює технічний стан кожного з вагонів. Другий состав від першого також відрізняється автоматичною системою контролю за плавністю ходу поїзда.
Це уже четвертий супершвидкий потяг, запущений Укрзалізницею протягом двох років. Як повідомляла «УМ», з липня 2002-го успішно функціонує експрес Київ-Харків-Київ. Але, на відміну від харківського, дніпропетровський поїзд № 167/168 «бігає» ще швидше: за ті ж 5 годин 40 хвилин він проїжджає 533 кілометри, тоді як харківський — 410. Як запевняють залізничники, харківський «Столичний експрес» швидко завоював своїх пасажирів. Без сумніву, що аналогічний поїзд Київ-Дніпропетровськ користуватиметься не меншою популярністю.