Музичний діалог

19.04.2016

Свою каденцію в Україні новий Надзвичайний і Повноважний Посол Республіки Корея Й. В. Лі Янг-Гу розпочав витончено — зі струнного концерту, в якому звучали музичні твори обох держав. За два тижні, відколи пан посол приїхав до Києва, він устиг познайомитися зi столицею, побувати на підприємствоі «Самсунг», відкрити виставку в ботанічному саду і зробив висновки: українці — привітні і добрі, а Київ — давнє, гарне і культурне місто.

Честь виконувати українські та корейські кантати й симфонії випала Національному камерному ансамблю «Київські солісти», заснованому свого часу Богодаром Которовичем, а сьогодні очолюваному народним артистом України Олесем Яськом. І розпочали вони із сучасної і талановитої музики Юлії Гомельської, далі звучав трагічний Олег Ківа, а завершувала вітчизняну частину концерту прем’єра симфонії Estravaganza Олександра Козаренка, елегантно-екстравагантна, але надзвичайно гармонійна і оптимістична.

Насправді між «Київськими солістами» та корейським композитором і диригентом Сунг-Йонг Чонгом зв’язки зав’язалися більше року тому. Корейський маестро уважно спостерігав за міжнародними успіхами наших артистів, йому подобалося, що вони сповідують музичний авангардизм, популяризують авторів світового рівня. Так виникла ідея проекту «Музичні діалоги. Україна — Республіка Корея», яку допоміг втілити новий посол.

Чи схожа між собою корейська та українська музика, адже наші країни розташовані так далеко одна від одної? Корейський композитор Сунг-Йонг Чонг вважає, що у наших народів є спільна риса: Україна переживала багато набігів за свою історію, і Корея теж була територією, на яку нападали. Коли ми слухаємо народну музику, відчуваємо біль душі, пристрасть до свободи. Такі спільні мотиви обох музичних культур. Слухаючи українську народну пісню, композитор не сприймає її як чужу, чує щось рідне.

Сунг-Йонг Чонг отримав професійний фах в університеті Аньяну в Південній Кореї, а згодом 18 років навчався в Європі, у Польщі й в Австрії. Очевидно, європейська історія і культура вразили маестро настільки, що він створив п’єсу «П’ять хлібів та дві риби» за мотивами Біблії. Історія про те, як Ісус Христос нагодував величезний натовп людей п’ятьма хлібинами та двома рибинами, дала підстави композитору вважати числа 5, 2, 12 сакральними. Склавши перші дві цифри, отримуємо 7, тобто це — основа — сім музичних нот, із них, таких простих, створюються складні акорди, потім мотиви, і вже згодом — весь музичний твір, який оспівує безкінечність. На посольському концерті відбулася прем’єра «П’яти хлібів та двох риб» у блискучому виконанні «Київських солістів» під диригуванням автора. Звучали й інші твори корейського композитора, із національною домінантою в темі.

«Музичні діалоги» — вдалий початок майбутнього політичного та економічного діалогу між Україною та Республікою Корея. Музика може слугувати інструментом взаєморозуміння між будь-якими народами, бо в ній немає зла та ворожнечі, завдяки музиці можна завжди знайти спільну мову.