Будівельники вже подолали позначку в 1673 метри Бескидського тунелю, розташованого між станціями Бескид і Скотарське Мукачівської дистанції Львівської залізниці. Залишилося пройти ще 71 метр — і до кінця цього грудня штольня буде готова. Цей залізничний тунель — другий за довжиною в Україні, був зведений ще в далекому 1886 році. Певна річ, iз того часу конструкція вже відслужила своє і пропускна здатність старого тунелю аж ніяк не задовольняє сучасні потреби.
Конструкція має стратегічне значення, бо є частиною 5-го Критського міжнародного транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії. Тож у 2006 році Львівська залізниця вирішила оновити тунель та оголосила тендер на проведення його реконструкції. Наступного, 2007-го, року були проведені геодезичні роботи, розвідка рельєфу та проектно-вишукувальні роботи. А власне будівництво почали вже у 2013-му.
Проектом передбачено зведення нових під’їзних шляхів і створення нового двоколійного залізничного тунелю поряд iз діючим (лiворуч від австрійського тунелю на відстані 30 метрів). Новостворена конструкція буде завдовжки 1822 метрів і площею поперечного перетину 115 квадратних метрiв. Цікава деталь: для прокладення нового тунелю робітники щодня підривають майже 400 кілограмiв вибухівки. Спочатку планувалося, що проект завершиться у 2016-му, проте через складну політичну та економічну ситуацію завершення перенесли на жовтень 2017-го.
«Обсяг товарообігу між Україною та Євросоюзом суттєво збільшиться. І, звичайно, собівартість таких перевезень зменшиться, адже замість однієї колії й обмеженої швидкості поїзди рухатимуться по два, та ще й швидше», — упевнений «губернатор» Львівщини Олег Синютка. За підрахунками залізничників, пропускна спроможність збільшиться з 47 до 100 пар поїздів на добу, а швидкість проходження тунелю зросте з 40 до 60 кілометрів за годину. Вартість нового тунелю — 102 мільйони євро, 55 млн. з яких — кредит ЄБРР.