Працівники звинувачують дирекцію Львівського оперного театру в лобіюванні культурних інтересів Росії й озвучують вимогу, аби теперішнього директора Тадея Едера звільнили. А на його місце колектив мріє обрати нового керівника. «Ми вимагаємо нового директора, — каже голова профкому первинної профспілкової організації театру Ігор Гресько. — Але ми не хочемо, щоби нам його призначили. Ми вимагаємо, щоби директора вибирали на конкурсній основі. Щоби він не діяв на засадах «єдиноначальника», як це є зараз. Тадей Едер зараз, як барин».
Навколо Львівської опери та її директора вже не вперше точаться скандали. Лише нещодавно вщухли пристрасті навколо продовження контракту в балетній трупі. А наприкінці минулого тижня «проти» публічно виступив Мирон Юсипович, диригент-постановник Львівського національного академічного театру опери та балету ім. Соломії Крушельницької. Він поскаржився журналістам, що дирекція блокує його ініціативи та не дозволяє «поставити» антирадянську оперу на сцені театру.
Мирон Юсипович ще чотири роки тому переробив оперу Миколи Римського-Корсакова «Царева наречена», де переніс події опери в 30-ті роки, в часи головування Сталіна і Берії. «Мене не цікавила ця опера як російська опера про руського царя Івана Грозного і її лірична лінія. Там дуже цікава історична канва — опричина Івана Грозного, — розповів пан Юсипович. — Опричина стала витоком для репресивних силових структур. І мені прийшла ідея зробити рефлексію. Тобто радянський тоталітаризм. Малюта Скуратов, який керував тою опричиною. Я знайшов аналогію з 1938 роком. Причому музика не змінюється, текст не міняється, а події — в Росії 20-30-х років. Цей сценарій я запропонував чотири роки тому. Але воно не пішло. Директор театру отримав якраз нагороду від Путіна за розвиток «руского міра». Тоді це поставити було нереально. Але і зараз мені забороняють поставити цю виставу».
Також диригент нарікає, що дирекція вже не вперше блокує його ініціативи. Так, раніше «зняли» його виставу «Гармонія сфер» і зірвалася опера Вагнера «Лоенгрін», яка мала б стати спільним німецько-українським проектом.
Дирекція ж, у свою чергу, пояснює журналістам, що причина набагато простіша — відсутність коштів. Але пан Юсипович упевнений, що кошти на вистави можна знайти, зокрема, від оренди приміщень. Адже, за словами диригента, кожна оренда вартує щонайменше 50 тисяч гривень, а за місяць приміщення орендують і по вісім разів.