Залізниця хати «відкушує»

28.08.2015
Залізниця хати «відкушує»

Мешканці Брюховичiв просять Президента допомогти їм боротися зi «Львівською залізницею». Ініціативна група мешканців, які судяться з ДП «Львівська залізниця» через земельні ділянки, звернулися до гаранта Конституції по допомогу, бо людям у судах скасовують акти на право власності. Нагадаємо, «Україна молода» вже писала про ситуацію, яка склалася в селищі міського типу Брюховичi, розташованому неподалік Львова. Річ у тім, що через селище проходять дві залізничні колії, одна з яких уже майже вийшла з ужитку. Місцеві мешканці, чиї домівки розташовані вздовж саме цієї колії, роками займалися оформленням усіх потрібних документів на приватизацію земельних ділянок. Хтось навіть устиг оформити право власності та внести свої землі в земельний кадастр. Тобто люди пройшли довжелезну бюрократичну процедуру з погодженнями меж у рiзноманiтних державних інстанціях. Але кілька років тому державне підприємство «Львівська залізниця», спираючись на документи радянського періоду, заявило про своє право власності на землі вздовж колії. Головний аргумент — межа смуги відведення, яка використовується для обслуговування колії.

От тільки біда в тому, що та смуга відведення, яку «намалювала» залізниця, спираючись на свої документи, норми і правила, подекуди заходить на земельні ділянки, а десь навіть хату «відкушує». Державне підприємство активно судиться з десятками місцевих мешканців. І найцікавіше: навіть незважаючи на право власності на землю, суди «віддають» земельні ділянки «Львівській залізниці». Люди у відчаї, бо не можуть захистити своє майно та законні права. Ситуація погіршується тим, що місцеві мешканці бояться, аби, відсудивши земельні ділянки, залізниця не почала «усувати перешкоди», руйнуючи господарські будівлі і навіть житлові хати.

«Більшість наших мешканців володіють земельними ділянками ще з 50-х років, — говорить Надія Тарасюк, мешканка Брюховичів, член ініціативної групи з порятунку приватної власності від зазіхань iз боку залізничників. — Але тому, що не можна було за часів Радянського Союзу приватизовувати землю, то, відповідно, люди тільки після проголошення Незалежності почали цим займатися. У нас уже є вісім програних справ. Люди, корінні мешканці, які мають усі підтверджувальні документи, стали жертвами ситуації, коли державна установа судиться з державою, щоб скасувати правочинний акт, виданий тiєю ж державою».

«Львівська залізниця як державне підприємство керується законами України, діє на підставі законів, на підставі завдань, поставлених підприємству урядом України, — говорить Дмитро Лазарєв, юрист Львівської залізниці. — Із часу прийняття Закону «Про реєстрацію майнових прав» землекористувачів було зобов’язано провести таку реєстрацію. Тож залізниця почала оформлювати своє право на постійне користування земельними ділянками смуги відведення. На жаль, під час оформлення виникло дуже багато спірних моментів, де земельні ділянки залізниці перетинаються з земельними ділянками приватних осіб. Залізниця в законний спосіб почала відстоювати свої права на землі смуги відведення. Мешканці Брюховичiв не єдині, хто опинився в такій ситуації, аналогічні справи є по всіх семи областях західної України. Я не можу коментувати питання «хто винен?», але багато питань є до органів Держземагентства чи до місцевих рад, які не зважали на залізницю як на землекористувача, розпоряджаючись земельними ділянками».

Також представник залізниці наголосив, що вирішення питань буде перенесене у Київ. Адже після мітингу під «Львівською залізницею», де люди зустрічалися з керівництвом підприємства, була створена спільна комісія, яка свої напрацювання відправлятиме на розгляд у ДП «Укрзалізниця». У свою ж чергу Анатолій Федоренко, головний архітектор проектів інституту «Діпротранс», пояснив, що «смугу відводу» проектували iз «земельним запасом», який залізниця ніколи не використовувала. Тож спеціаліст, який, власне, колись і проектував «смугу відводу», наголосив, що уряд повинен розпорядитися, аби спеціалізований інститут зробив ревізію і «забрав» непотрібні земельні наділи в залізниці.

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>