Непересічне рекорд-шоу стартувало в курортному місті Ялта минулої суботи. Віце-президент Автомобільної федерації України Сергій Малик встановив рекорд, який став не тільки загальноукраїнським, а й уже претендує на те, щоб потрапити у Книгу рекордів Гіннесса. За 46 хвилин і 57 секунд він піднявся на боліді на гору Ай-Петрі на висоту 1221 метр! Організували цю акцію Книга рекордів України, Київський міський автомотоклуб за підтримки Державної туристичної адміністрації України, уряду Криму та Ялтинської міськдержадміністрації.
Безпрецедентне видовище примусило багатьох відпочиваючих на центральній набережній відірватися від прийняття сонячних ванн і підійти до сцени з написами ТНК (саме Тюменська нафтова компанія спонсорувала рекорд-шоу). Проте величезний натовп роззяв розлетівся на два боки тільки від одного звуку мотора спортивної машини «Формула1600». «Цей болід просто не може бути спокійнішим, — жартував перед стартом Сергій Малик, — по прямій дорозі він миттєво розганяється на швидкість 300 кілометрів за годину». Втім колеги-телевізійники від таких жартів лише тяжко зітхали: «І спробуй таку машинку на трасі в кадр зловити — тут і камеру налаштувати не встигнеш, як вона перед носом прошмигне».
Проте чи не найбільше хвилювався навіть не сам спортсмен, а його мама. «Мені син спочатку і не казав, що «Формулою» захопився. Було таке, що й машину у Львові на змаганнях розбив, а я навіть не знала, інакше б хвилювалася дуже. Це вже потім мені про все розповів», — ділиться з «УМ» мама рекордсмена Надія Федосіївна. — Сергій у дитинстві взагалі завжди був тихим, спокійним. Не розумію, звідки у нього це захоплення?». Втім скромним Сергій залишається і тепер. Навіть після того, як його болід із шаленим ревінням злетів на Ай-Петрі, пілот боліда заявив: мовляв, сподівається, що його досягнення не стане останнім на цій трасі. «Мій рекорд не повинен стати «мертвим» результатом на цій ділянці. Його обов'язково хтось мусить побити».
Хоча й додає, що маршрут на Ай-Петрі виявився набагато складнішим, ніж йому здавалося. «Це було все одно, що взяти два відра з цементом у руки, стрибнути з ними в басейн і намагатися з усім цим пливти, адже дорога на гору дуже вузька, а коли ти ще й летиш на швидкості, вона взагалі мотузочкою здається», — каже він. Для здійснення такого небезпечного трюку двом механікам із команди Малика навіть довелося трішки підняти корпус машини. «Формула» — дуже небезпечний вид спорту, який вимагає ідеальних доріг. Сергій же наважився їхати на величезній швидкості по гірському серпантину. Це була дуже ризикована затія. І ми підняли машину, щоб вона не чіпляла «животом» каміння, інакше її могло б підкинути, як катапультою», — пояснив механік Олександр Лисенко.
Сам же пілот боліда зізнався, що пішов на такий крок винятково заради популяризації автомобільного спорту в Україні, а заодно і Ялти. «Саме такі акції треба влаштовувати для того, щоб популяризувати наші курорти, і, я думаю, ми продовжимо такий досвід наступного року, щоб змагання «Формули» тут стали доброю традицією», — розповів «УМ» президент Автомобільної федерації України Валерій Цибух. А поки що Сергій Малик є єдиним українським і світовим рекордсменом з підняття машини класу «Формула» на Ай-Петрі. Грошової винагороди спортсмен не отримає, оскільки коштів Книга рекордів України не має. Держава підтримує її тільки морально...