Про страйки перевізників, жертвами яких стають звичайні пасажири, «УМ» писала не раз. А от у Львові вирішили піти далі і влаштувати страйк... пасажирів. Таким неординарним способом львів’яни вирішили привернути увагу до проблеми можливого підвищення вартості проїзду в міських «маршрутках» майже вдвічі.
Скандал щодо підняття тарифів триває в місті вже кілька тижнів. Перевізники гуртом скаржаться міській владі, що не можуть ефективно працювати, тож тариф на проїзд у «маршрутках» треба піднімати. Спочатку міська влада прийняла компромісне рішення, обмеживши безкоштовний проїзд для пільговиків часовими рамками з 10-ї години ранку до 16-ї години дня. У відповідь пільговики вийшли на мітинги, а прокуратура подала до суду на незаконне рішення виконкому. І хоча досі спірне рішення не скасоване, у Львові провели громадські слухання щодо підвищення тарифів.
Утім обговорення проводити довелося двічі, адже на початку градус дискусії досяг піку настільки, що громадські активісти та представники перевізників навіть пошарпалися в кабінетах міської ради. Вдруге, незважаючи на обурення громади та посилання на те, що в інших містах ціни на проїзд навпаки знижуються, вартість проїзду у львівських «маршрутках» таки вирішили підняти з 3 до 5 гривень. Саме тоді громадські активісти й оголосили бойкот, запропонувавши пасажирам провчити перевізників та ігнорувати послуги «маршруток». Частина львів’ян учора долучилася до акції: хтось проїхався на роботу трамваєм чи тролейбусом, хтось пересів на велосипед, а хтось дійшов і пішки. Зрештою, масового бойкоту перевізники все ж не відчули.
«На жаль, люди не підтримали акції. Звичайно, поодинокі випадки були, проте загалом лише один-два відсотки пасажирів долучилися до бойкоту. Переконаний, якщо акція буде проводитися повторно, то слід заздалегідь провести чималу роз’яснювальну роботу та донести до людей інформацію. Адже, коли виконавчий комітет остаточно затвердить нові тарифи, боротися буде дуже важко. І сподіватися на те, що вартість перевезення можна буде вирішити через суд iз міською радою, не варто», — переконаний заступник голови громадської організації «За якісний транспорт» Олег Довганик.