Провідна (і, власне, єдина) українська лоукостова авіакомпанія «Візз ейр Україна» закривається і припиняє польоти. Таку вкрай неприємну для багатьох мандрівників новину вчора поширила прес-служба «бюджетного» перевізника, який, прийшовши в Україну сім років тому, першим відкрив українцям задоволення від дешевих авіаперельотів. Тоді, скажімо, з Києва до Львова, Сімферополя чи Лондона можна було долетіти інколи всього лише... за 9 гривень. Але згодом «Візз ейр», швидше за все, не без допомоги впливових власників інших авіакомпаній, «випхали» з внутрішнього ринку. А тепер «дотиснули» й на міжнародних перельотах.
«На жаль, ми були змушені прийняти таке рішення через тривалу напруженість у Східній Україні, девальвацію та нестійкість української гривні, обмеження платежів постачальникам у зв’язку з контролем за іноземною валютою і невизначеність нових порядків для авіації та обмеження, що можуть бути цим викликані», — пояснює закриття української «дочки» «материнська» авіакомпанія Wizz Air, яка базується в Угорщині.
Раніше «Візз ейр Україна» вже скоротила кількість літаків із чотирьох до двох у першій половині 2014 року, слідом за скороченням кількості літаків, що базуються в Києві, та призупиненням роботи в Донецьку. Із 20 квітня 2015 року закриваються сім «українських» маршрутів компанії — до Барселони, Валенсії, Кутаїсі, Москви, Мілана/Бергамо, Неаполя, Венеції/Тревізо.
Пасажирам, які купили квитки на ці рейси, обіцяють відшкодувати їх повну вартість.
Протягом наступних трьох тижнів іще можна політати «по-старому». Наприклад, на останній рейс у Валенсію — 19 квітня — можливо купити квиток за 2 249 гривень.
Закриваючи свою українську «дочку», компанія Wizz Air Hungary залишається працювати в Україні й навіть «підхопить» деякі її рейси, але в менших масштабах. Отже, з 20 квітня угорський «Візз» виконуватиме вісім рейсів в Україну та з України: до напрямків Будапешт і Лондон/Лутон, які Wizz Air Hungary обслуговувала й раніше, додадуться досі «дочірні» рейси на Кельн, Дортмунд, Гамбург/Любек, Мюнхен/Меммінген, Катовіце і Ларнаку. Тим пасажирам, що вже придбали квитки на ці рейси, необхідно перебронювати переліт через авіакомпанію Wizz Air Hungary. Це може коштувати їм додаткових грошей, адже український лоукостер перевозив безплатно до 32 кілограмів багажу на кожного пасажира, тоді як угорський дозволяє провозити багаж (до 15 кг) лише за додаткову плату, яка зростає з кожним зайвим кілограмом.
Відомо також, що 4 червня відбудеться відкриття «нової оперативної бази» «Візза» в Києві, на якій базуватиметься лише один літак Airbus A320.
«До цього все йшло. «Візз ейр» послідовно витискають з українського ринку, — каже Андрій Коваль, власник турфірми, що займається організацією самостійних бюджетних мандрівок у Європу. — Середні ціни у «Візз ейр Україна» вже давно не лоукостові — це наслідок жорстких «правил гри», які запровадили конкуренти, що мають владні важелі. Звісно, йдеться про вигоди для «Міжнародних авіаліній України». Останнім часом ціни МАУ за багатьма параметрами могли конкурувати з тарифами лоукостера. Але я не сумніваюся, що після витиснення такого конкурента з ринку МАУ в інтересах нашого «дніпропетровського друга» суттєво підвищить розцінки».
В одному з нещодавніх інтерв’ю президент МАУ Юрій Мірошников обурювався, що лоукостові компанії «перетворили авіацію зі статусної речі на приміську електричку». Нагадаємо, тіньовим зверхником «Міжнародних авіаліній України» вважається днями відставлений з посади голови Дніпропетровської області мільярдер Ігор Коломойський.