У Миколаєві кілька днів поспіль люди були змушені йти на роботу та з роботи додому пішки, а в Херсоні щодня більше половини автобусів не виходить на маршрути. Водії стоять біля своїх машин і просто відмовляються їхати. До такого кроку перевізники вдалися, вимагаючи від влади дозволу на підвищення щонайменше удвічі вартості проїзду, оскільки значне здорожчання пального робить поїздки збитковими.
У непростій ситуації опинилися й ті, хто досі таки працює за старими тарифами: за інформацією мера Миколаєва Юрія Гранатурова, група невідомих об’їжджала всіх перевізників і погрожувала штрейкбрехерам фізичною розправою та підпалом автомашин. «Це шантаж, нахабний і цинічний. Це відрижка старої системи, яку ми ще не зламали. Ми не допустимо, щоб люди постраждали через високі апетити перевізників», — зазначив мер.
Утiм у міськраді визнають справедливість претензій перевізників, однак зарадити нічим не можуть. «Останньою краплею стало збільшення ціни на газ до 18 гривень, а на метані працюють близько 60% «маршруток». Щоб заправити мікроавтобус, водієві потрібно залити 9,5 літра бензину, це приблизно 270 гривень. А отримує водій з одного «кола» свого маршруту лише 180 гривень, тобто, фактично змушений працювати собі у збиток. Уже не кажучи про те, що один літр солярки за останні кілька місяців подорожчав на 10 гривень, заміна одного колеса коштує 100 доларів», — погоджується заступник міського голови в Миколаєві Олександр Женжеруха.
Нагадаємо, на сьогоднішній день ціни на проїзд у Херсоні та Миколаєві залишаються одними з найнижчих по Україні. Так, у Миколаєві є маршрути, де водії, як і раніше, возять людей за 1,50—2 гривні, у Херсоні ціна за проїзд по місту не перевищує 3 гривні. У Миколаєві на екстреному засіданні за участю представників влади міста та перевізників погодили, що оптимальна ціна на проїзд буде не нижче, ніж 4,5 гривні. Однак, у цьому випадку є небезпека, що соціальну ситуацію на півдні України почнуть розхитувати самі городяни, в яких зарплата залишилася на старому рівні. Тож влада південних міст пообіцяла найближчими днями прорахувати тарифи, які влаштували б і перевізників, і пасажирів. А поки транспортний колапс триває: зупинки переповнені, а «маршрутку» доводиться чекати по 30—40 хвилин.
«КРИМНАШ»
Не вийшли учора на маршрути і тролейбусники Сімферополя. Без сполучення лишилося 12 міських і приміських тролейбусних маршрутів, серед яких і найбільші у світі – до Ялти, Алушти та інших приморських курортів. Водії вимагали погашення заборгованості із заробітної плати.
Утiм керівництво «Кримтролейбуса» пообіцяло оперативно вирішити ситуацію. «Ми зараз беремо кредит і протягом одного-двох днів заборгованість перед колективом буде погашена. Всі тролейбуси поки стоять», — прокоментувала ситуацію агенції РІА «Новости» заступник генерального директора підприємства Лариса Лісовська.