Сирський доповів Зеленському про найгарячі точки фронту
Також Головком доповів щодо ураження цілей на окупованій території – реалізовані операції та підготовка запланованих. >>
Малюнок із сайта kievvlast.com.ua.
Житлово-комунальне господарство — це та «нива», на якій щомісячно визріває щедрий «урожай». Про який держава не дбає, а лише збирає плоди. Та якщо хтось наївно вважає, що у цій сфері з середньостатистичного громадянина витиснуто всі соки, то він дуже помиляється. Незайманими залишилися «вершки», а саме можливість нагріти руки на послугах, що не мають жорсткої державної тарифікації.
Річ у тім, що вся царина ЖКГ може бути умовно поділена на дві складові. Перша: це надання послуг, ціноутворення на які відбувається централізовано. Державне регулювання тарифів передбачене на газ, електроенергію, опалення, гаряче і холодне водопостачання та водовідведення. Ці тарифи встановлює Нацкомісія з регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг. Хтось «лівий» не матиме тут чим поживитися, адже рахунки громадянам за газ, воду тощо виставляє сама держава.
Зовсім інша річ — друга складова. Мова про тарифи на вивезення побутового сміття, на послуги з утримання будинків і прибудинкових територій, а також ремонт будівель і споруд. Тут усім «рулить» місцеве самоврядування, а мешканці будинків мають право вибору — кому саме замовляти ті чи інші види робіт. Принаймні так було досі. Руйнація ЖЕКів, власне, і мала на меті більшу свободу вибору для тих, кого категорично не влаштовувала стара система «житлово-експлуатаційних контор». Рух за запровадження ОСББ декларував відмову від низької якості жеківських послуг і пошук альтернативи у тій сфері бізнесу, яка спеціалізується на їх наданні.
Але зареєстрований на сайті Верховної Ради від 29 серпня 2014 р. № 4563 законопроект «Про житлово-комунальні послуги» ризикує повернути нас навіть не у стару жеківську епоху, а взагалі у якийсь позачасовий «бєспрєдєл». Автором цього законопроекту є, власне, Кабмін, де питаннями ЖКГ донедавна опікувався віце-прем’єр Володимир Гройсман плюс, звичайно, голова уряду Арсеній Яценюк як головний контролюючий топ-менеджер. Себто та нова, постмайданна влада, котра вочевидь вирішила у такий спосіб віддячити співвітчизникам за свій теперішній статус.
Урядовий законопроект є, звичайно, чималим за змістом та обсягом документом. Проте виникає непереборне враження, що писали його насправді заради однієї-єдиної новації. А саме заради введення в обіг понять «управління багатоквартирним будинком» та, відповідно, «управитель багатоквартирним будинком». Здавалося б, що у цьому страшного чи поганого? Відповідна посада існувала з давніх-давен, варіюючи від «управдому» до «голови кооперативного товариства» абощо. Грубо кажучи, завжди існувала людина, відповідальна за будинок у цілому.
Біда, власне, у тому, що такі «управителі», котрі особисто не є виробниками послуг, а є винятково посередниками у їх наданні, отримують значно більше важелів впливу, аніж цього вимагає їхня скромна (на перший погляд) посада. Небезпека отримати фінансового самодура, котрий, як пилосос, висмоктуватиме гроші з гаманців мешканців будинку, чигає в першу чергу на щасливих володарів дуже недешевих квартир у нових житлових комплексах. Разом із дорогоцінною нерухомістю вони отримують ще й готового керуючого, котрий уже продумав сферу особистого збагачення через відкати від потрібних фірм.
Хто такі ці «управителі», звідки вони беруться, якими є покладені на них функції, яким є механізм їхнього «відкликання» — усе це в законі прописано доволі нечітко. Йдеться лише про те, що вони надають якусь занадто абстрактну послугу — «послугу з управління багатоквартирним будинком». На цьому, власне, й усе.
При цьому найбільш обурливим є те, що всі маніпуляції «управителів» відбуваються поза згодою мешканців, яких про ті чи інші пертурбації в їхньому спільному господарстві ставлять до відома в останню чергу. Таким чином, на практиці ніхто не шукатиме жодні альтернативні варіанти — вибір виконавця послуги (байдуже, про що йдеться — ремонт, підмітання вулиці чи плекання клумб) — лишається прерогативою «управителя».
Не містить закон норми і про той конкурсний відбір, за яким (за ідеєю!) мусить відбуватися і призначення самого «управителя». Скоріше за все, він буде просто призначений зацікавленою стороною. Причому «зацікавлення» в даному випадку йтиме значно далі, аніж забезпечення хлібним місцем лише однієї конкретної людини. Навіть не викликає сумнівів припущення, що «управитель» з’явиться перед очі своїх «працедавців» (мешканців) уже з портфелем усіх укладених договорів, протестувати проти яких мешканцi будинку навіть не матимуть права.
Про цьому формально дотримана демократія таки матиме місце. Особливо прискіпливим пояснять, що за фірму, котра вивозить сміття — «Пупкін і К°» і дере безбожну плату, вже проголосувала більшість власників квартир, і що відбувалося це на проведеному, згідно з існуючими приписами (протокол додається!), спільному зібранні, тож доля меншості — підкоритися бажанню тих, хто має чисельну перевагу. Мешканцiв будинку поставлять перед фактом: вони повинні підписати договір на тих умовах і з тими розцінками, які висуває керуюча компанія.
Отож сімейний бюджет власників помешкань у нових будинках тріщатиме по швах під потрійного на нього тиску. З одного боку, тисне держава, котра раз у раз вдається до підвищення цін на послуги, що віднесені до її парафії: газ, тепло, воду, електроенергію, каналізацію. (І при цьому байдуже, що доходи пересічних громадян не зростають і не встигають за тотальним здорожчанням «всіх і вся», за цінами, котрі «пішли у відрив»).
З іншого боку — до кишені залазитимуть фірми, нав’язані жильцям без права апеляції, котрі виставлятимуть власні тарифи, причому явно не «економ-класу». Третя ж рука, яка душитиме рядового обивателя, належатиме «управителю багатоквартирного будинку», адже, за законопроектом Гройсмана, йому належить певна «винагорода», про розміри якої закон, тим не менш, мовчить.
Отож у наші й без того непрості реалії закладається ще одна ідеальна схема для грабунку українців — схема, побудована з буцімто цілковито найкращими намірами. Адже позірна мета законопроекту — позбавити мешканцiв будинку будь-якого «головного болю», пов’язаного з його утриманням і перекласти всі турботи на таку собі «робочу конячку». Ось тільки конячка ця виявляється надто хитрою та зажерливою, а за її спиною, до того ж, ховається декілька паразитів, бажаючих і собі присмоктатися до стрімко бідніючого населення.
Даний законопроект іще не ухвалений (може, навіть і не буде чинним), але, навіть існуючи у зародку, він уже становить небезпеку. В першу чергу — небезпеку підриву довіри до влади і до всіх її ініціатив. «Комунального» майдану у нас іще не було, але потенційно він не виключений, адже замах на останню, бодай відносно захищену, сферу соціального життя вже здійснено.
Також Головком доповів щодо ураження цілей на окупованій території – реалізовані операції та підготовка запланованих. >>
"Петріоти" потрібні зараз у руках українців. Сучасні винищувачі потрібні в українському небі. Російські ракети та іранські "шахеди" повинні програти, щоб ніколи й ніде руїни не виграли у життя", - наголосив глава держави. >>
Тепер законодавство передається на розгляд Сенату, де більшість складають демократи. Очікується, що Сенат ухвалить цей пакет наступного тижня і передасть його Байдену для підписання. >>
Ухвалення законопроєкту супроводжувалось оваціями з боку конгресменів, деякі з яких розмахували українськими прапорами, через що отримали зауваження, оскільки в Конгресі заборонено розгортати прапори іноземних держав. >>
Президент Володимир Зеленський заявляє, що українці не збираються відступати, опускати руки та капілювати перед рф. >>
Президент підписав Указ, яким увів в дію рішення РНБО щодо "Щодо протидії негативним наслідкам функціонування азартних ігор в мережі Інтернет". >>