Заяву щодо діяльності своїх «двійників» зробив Громадський рух ЧЕСНО у Сумах. Мало того, що «тезки» використали назву руху для своєї громадської організації, вони присвоїли і відомий логотип — часничину. На її тлі та з використанням усіх гасел справжнього руху самозванці виступають в ефірі місцевого телеканала ATV. Вкрадена символіка є й на листівках, які роздають на вулицях від імені ЧЕСНО, хоча, на жаль, не з надто чесними даними. Що в листівках? Нібито соціологічні дослідження щодо рейтинговості кандидатів у народні депутати.
Та от біда, кажуть координатор руху на Сумщині Анна Товстуха й аналітик проекту Олексій Захарченко, ЧЕСНО не проводить соціологічних досліджень і не визначає рейтингів. Рух лише аналізує профілі кандидатів щодо чітко визначених критеріїв. Зокрема — фігурування у корупційних справах, декларування прибутків та відповідність цих декларацій до способу життя; у разі, якщо кандидат уже був депутатом, — голосування за чи проти диктаторських законів 16 січня... Ці дані, важливі для розуміння особистості кандидата, повідомляються загалу, аби виборці могли зорієнтуватися, чи варто голосувати за чергових «білих і пухнастих».
ПсевдоЧЕСНО, наголошує Анна Товстуха, не лише проводить сумнівні дослідження під прикриттям відомого бренду, а ще й виразно робить це на користь конкретного кандидата.
Ігор Гончаренко, один із засновників ньюруху, і Максим Едель, який називає себе експертом, зі звинуваченнями не згодні. Мовляв, свою організацію вони зареєстрували, а от всеукраїнський рух не зареєстрований! Очевидно, молодим людям не вистачило часу познайомитися з необхідними матеріалами, зокрема законодавством, аби зрозуміти, що реальний рух реєстрації не потребує. Адже, як відомо, його ще 2011 року створили кілька досить поважних й уже зареєстрованих громадських структур, утворивши об’єднання — рух. Який тим і сильний, що є спільним і «нічиїм», і це дає шанс уникати якогось впливу та заангажованості.
У своїй заяві «чеснівці» просять усіх, хто отримує інформацію від ЧЕСНО, ретельно розбиратися, звідки вона йде насправді. Проте брудні технології на зразок описаної непоодинокі на виборчих перегонах і лише набирають обертів. Того ж дня, коли була зроблена заява «чеснівців», про подробиці боротьби з «чорним піаром» розповіла прес-секретар штабу кандидата від Блоку Перта Порошенка Ольга Панфілова.
У ніч на 15 жовтня вона отримала інформацію, що на одній із вулиць Сум відбувається «засівання» антиагітками. Зібравшись, кілька активістів на машинах прибули на вказану вулицю. Там побачили: якийсь із їхніх опонентів паперу таки не пошкодував: буквально пачки антиагіток були розкладені, де тільки можна. Почали збирати макулатуру, а потім зіткнулися з її розповсюджувачем. Чоловік, у машині якого активісти штабу побачили ще запас роздаткових матеріалів, спочатку їх не сприйняв серйозно. Але коли зрозумів, що вони телефонують до міліції, став дзвонити й сам. На його виклик приїхали раніше. Невідомий з брудною лайкою накинувся на молодь, намагався битися ногами, погрожував карабіном. Фотоапарат Ольги Панфілової забрали й розбили.
Міліції вдалося наздогнати зловмисників на виїзді з міста, але, як повідомляє прес-служба УМВС, листівок в авто не знайдено, а карабін був, але офіційно зареєстрований. Що реєстрація не дає права наставляти зброю на людей, поки не говорять, як і не повідомляють, кому належали затримані автомобілі.