«Днями, стоячи у магазині біля полиці з господарчими товарами, зауважила на частині краму зелені етикеточки з чорними літерами «Зроблено в Росії». Рука сама відсмикнулася від промаркованих речей. Розвивається рефлекс?», — так відреагували журналісти «УМ» на ініціативу місцевих торговців.
Ще на початку тижня представники сумської міської влади провели виїзний брифінг у двох магазинах, які першими в обласному центрі почали маркувати товари сусідньої держави-агресора спеціальними наліпками. Менеджер продуктового маркету розповіла, що робити це вони почали ще понад два місяці тому. Зараз розпродують залишки російських продуктів, а нових товарів сусідньої держави більше не беруть.
Заступник начальника управління підприємництва та споживчого ринку міської ради Галина Даценко зауважила: ініціатива позначення російських товарів має винятково рекомендаційний характер. Впливати на підприємців можна лише словом. Проте до середини серпня 60 відсотків об’єктів торгівлі Сум впровадили маркування російських виробів. Переважно це продуктові магазини.
Про ініціативу з маркування йшлося і на понеділковій апаратній нараді в обласній адміністрації. Її голова Володимир Шульга впевнений, що чимало українців не хочуть підтримувати економіку сусідньої держави, а відповідно і її збройні сили, які сьогодні здійснюють агресію проти України. Таким людям слід надати можливість легко розрізняти, який товар вони вибирають.
Директор департаменту економічного розвитку та торгівлі обладміністрації Олександр Сітак говорить: за останній тиждень кількість спеціальних цінників зросла практично вдвічі — ще 1150 торговельних точок ввели маркування російських товарів. Число магазинів, що загалом відмовилися від російської продукції, зросло на 832.
Лідерами у спецпозначенні є місто Ромни та Сумський, Тростянецький і Ямпільський райони. Тут маркування ввели у всіх об’єктах торгівлі. А от мережовики, зокрема супермаркети «АТБ», «Еко-маркет» і «Сільпо» поки не підтримали громадської ініціативи.