Жалобна церемонія за загиблими в авіакастрофі Боїнга 777 пройшла учора в Міжнародному аеропорту «Харків». У ній брали участь дипломати з багатьох країн світу, чиновники та іноземні експерти, які прибули в Україну одразу після трагедії. Після цього літаки зі скорботним вантажем відлетіли до Голландії, де їх приймали королівська родина та найвище керівництво держави. Ідентифікацію ж решток тіл загиблих проводитимуть в Амстердамі, що має одну з найкращих у світі лабораторію для проведення подібних експертиз.
Перший літак вирушив до голландського міста Ейндховен опівдні з шістнадцятьма тілами загиблих на борту. Пізніше того ж дня іншим авіалайнером перевезли ще 24 пасажири трагічного рейсу. Вони були ідентифіковані на території Харківського заводу імені Малишева, куди позавчора після тривалих перемовин iз проросійськими бойовиками таки прибув спецрейс з п’ятьма вагонами-рефрижераторами. «Жереб» випав на це підприємство ВПК тому, що воно має власну залізничну колію, з’єднану зі станцією «Харків—Балашово».
Протягом дня спеціалісти з різних країн світу (до міста прибуло 90 експертів і 30 представників дипмісій) досліджували тіла загиблих і поміщали їх до цинкових домовин. Але фахівці й досі не впевнені, що вивезли з місця авіакастрофи рештки всіх покійних. За інформацією спеціалістів, які брали участь у пошуковій операції, було знайдено 282 тіла і 87 фрагментів, але ці дані не вважають остаточними іноземні експерти. «Сьогодні переконливо ми можемо сказати лише про 200 тіл, — сказав представник Нідерландів Ян Туїндер. — Але це не означає, що решта знайдених останків не відносяться до інших людей. Тобто вони ще не ідентифіковані. І ми запевняємо вас, що разом з українською стороною у Голландії проведемо необхідні дослідження для того, аби встановити особи всіх загиблих». Він також повідомив, що іноземні експерти будуть наполягати на подовженні пошукових робіт у разі, якщо після ідентифікації виявляться не всі тіла.
На сьогодні ж для іноземців головною проблемою залишається доступ до місця падіння авіалайнера, оскільки Україна не може гарантувати безпеку на території, що контролюється бойовиками. «Ми тут дуже розраховуємо на послідовну і тверду позицію наших міжнародних партнерів, адже багато що залежить від загальної позиції — сказав Ян Туїндер. — Треба дослідити кожен сантиметр для того, аби надати світові очевидні висновки».
Бортові самописці, що теж можуть пролити світло на причини аварії, представники так званої ДНР передали малайзійській стороні лише на четвертий день після катастрофи. Саме тому представники української Державної комісії з розслідування причин трагедії, яку очолює віце-прем’єр Володимир Гройсман, наполягли на тому, аби офіційним документом був засвідчений той факт, що жодної хвилини «чорні ящики» не перебували в руках вітчизняних фахівців. «Ми дали дозвіл відносно подальшого переміщення цих предметів до Києва, а також для подальшого перевезення їх до Лондона», — сказав пан Гройсман.
Саме у британській столиці розшифровуватимуть інформацію з бортових самописців. Експерти, які розпочали роботу, очікують отримати перші результати уже сьогодні. Обробка інформації відбувається в умовах суворого режиму — фахiвцям заборонено приносити записуючу апаратуру з тим, щоб уникнути витоку інформації. Аудіофайли зберігаються в одній зi скриньок, в іншій — інформація про висоту і швидкість.