Із початком літа кияни все частіше пересідають з громадського транспорту на велосипеди. Це не лише приносить задоволення та дозволяє не затримуватись на світлофорах, не стояти в заторах, а й дарує здоров’я і не шкодить екології. Активісти здорового способу життя всіляко намагаються популяризувати цей транспорт та нагадують про його переваги.
Проте і їм доводиться визнати, що у столиці досі не створено гідних умов для пересування велосипедистів. Нечисленні велодоріжки на проспекті Перемоги, на Осокорках, Позняках та в інших районах Києва заполонили пішоходи, а їздити по звичайних дорогах дуже небезпечно.
Олеся Сторожук, медіа-координатор Асоціації велосипедистів Києва, переконана, що Київ просто зобов’язаний створити сприятливі умови для того, аби велосипед став справді повноцінним транспортним засобом. «Це потрібно не лише велосипедистам, а й пішоходам та автомобілістам. Корисною ініціативою було б створення перехоплюючих велопаркінгів біля станцій метро, де жителі віддалених районів могли б залишати свої велосипеди. Потрібно пристосувати міський транспорт (принаймні тролейбуси, трамваї та автобуси) для перевезення велосипедів», — каже вона.
Цього року Асоціація долучилася до розробки маніфесту «Київ — зручне місто», покликаного вирішити деякі велосипедні питання. Можливо, цьому посприяє посада радника мера Києва з розвитку велосипедного транспорту — з такою ініціативою Асоціація звернулася до Київради. Зокрема, цікавою в цьому плані є й співпраця з міжнародними експертами, адже в багатьох країнах Європи велосипеди — один iз найпопулярніших видів транспорту; в окремих країнах велотранспортом користуються навіть політики, і це питання неабиякого престижу. Свiй план Асоціація поставила за мету виконати за 5-7 років.