Горезвісний — після останнього урядового рішення про реверсне його використання — нафтопровід «Одеса—Броди» вже прийняв у себе партію технологічної російської нафти. Як відзвітував журналістам начальник Управління міжнародного співробітництва ВАТ «Укртранснафта» Леонід Нестер, на позавчорашній день трубопровід було наповнено 92 тисячами тонн технологічної нафти, а загалом за весь серпень планується збільшити його наповненість до 275 тис.тонн. Чиновник Укртранснафти додав, що цьогоріч заплановано завантажити «трубу» 425 тисячами тонн, і за сприятливих обставин це буде зроблено до кінця вересня. Щодо комерційної прокачки, то є намір розпочати її з початку четвертого кварталу нинішнього року.
Нагадаємо, що Укртранснафта підписала угоду про залучення кредиту на 108 млн. доларів для закупівлі 425 тис.тонн нафти у російсько-британської компанії ТНК-Брітіш Петролеум. Згідно з угодою, транспортування нафти «Одесою—Бродами» у реверсному режимі здійснюватиметься протягом трьох років, і щороку планується прокачувати приблизно по 9 млн. тонн.
Технологічна (так би мовити, пробна) нафта вже заливається в трубопровід з 1 серпня, а при тому в Кабінеті Міністрів досі не наважуються назвати вголос це слово: «реверс». Урядовці, зокрема й Прем'єр-міністр Віктор Янукович, кажуть, що трубопровід використовуватиметься для прокачки нафти в обох напрямках, і в західному зокрема — цей напрямок, власне, і був стратегічною метою побудови проекту під назвою «Одеса—Броди», яка тривала 7 років.
«Багатовекторність», притаманна як нашому менталітету, так і нашій політиці, і нині в моді. Так, днями ВАТ «Укртранснафта» заявило про те, що розглядає можливість добудови нафтопроводу до польського міста Адамова Застава (раніше планувалося, що «Одеса—Броди» протягнеться далі до Плоцька). Повідомляючи про це, згаданий вище Леонід Нестер наголосив, що київський Інститут транспортування нафти розглядає два варіанти добудови трубопроводу — до Плоцька або до Адамової Застави. До другого міста, на думку фахівців Укртранснафти, нафтову «жилу» тягнути зручніше, бо коротше на 250 км порівняно з довжиною шляху Броди—Плоцьк. Про це повідомляє новий сайт proeuropa.info. Саме варіант нафтопроводу до Адамової Застави зараз розглядають на рівні техніко-економічного обгрунтування, повідомив п. Нестер.