Не довго протримався Крим без українських продуктів. Учора на в’їзді на Кримський півострів знову спостерігалося небачене скупчення фур — «Росспоживнагляд» напередодні повідомив про тимчасове зняття своєї заборони на ввезення продуктів харчування в Крим. Що цікаво — не всіх: як і раніше, заборонено ввозити в Крим свинину, зокрема сало й субпродукти.«За оцінками водіїв, черги у 4 рази більшi, ніж звичайно. Викликано це явище тим, що одночасно всі українські виробники термiново відправили свою продукцію кримським покупцям», — написав на своїй сторінці у мережі «Фейсбук» кримський журналіст Андрій Александров.
Причиною поступок iз боку Росії, на думку журналіста, стало масове невдоволення кримчан порожніми полицями та стрімким зростанням цін. Від суботи мережі зарясніли апокаліптичними картинами з кримських супермаркетів, які нагадали всім магазини часів перебудови. Та й ціни вражали — за кілограм свинини тут уже просять 125 грн., кілограм бананів коштує 40 грн., а сосиска в тісті — 16.
За інформацією журналіста, кримська влада всіляко стимулює місцевих дистриб’юторів i торгові мережі налагоджувати поставки продукції з Росії. «Підтвердженням цього можуть слугувати слова одного з керівників російського продуктового холдингу (виробляє молоко, морозиво) про те, що його підприємство двічі на тиждень зобов’язали надавати довідку в московське міністерство, в якiй зазначати, що зроблено за звітний період для початку поставок продукції цього підприємства в Крим», — пише Александров.
Однак російським товарам важко конкурувати з українськими і за ціною, і за якістю. І це стосується не лише імпорту. Нещодавно припинив існування Сімферопольський пивзавод. «Рiч у тiм, що в Україні акциз — 4 рублі з пляшки, а у великій та прекрасній Росії — 15 рублів», — прояснив ситуацію інший журналіст, Олександр Янковський. Тому, швидше за все, найближчим часом кримчанам таки доведеться розраховувати на Україну.
А ТИМ ЧАСОМ...
Через припинення вантажообігу з Україною практично без роботи залишилися й кримські порти. Це визнав і міністр транспорту самопроголошеного кримського уряду Юрій Шевченко. Навіть з урахуванням перспективи спорудження керченського мосту вантажопотік iз півострова на континентальну територію Росії залишиться обмеженим. «Навіть якщо ми привеземо до Криму 90—100 млн. тонн вантажів на рік (імпортних. — Ред.) , ми не зможемо вивезти всі ці вантажі далі в РФ по мосту», — зізнався міністр. Єдине сподівання — на «примирення» з Україною. «Якщо завтра політична ситуація зміниться і стосунки з Україною налагодяться, то тоді порти можна буде розвивати», — констатував він.