Із гаслом «Російське вбиває» активісти Громадянського руху «Відсіч» провели акцію в трапезній «Академія», розташованій біля «Києво–Могилянки». Власників «Академії» студенти просили відмовитися від продуктів російського виробництва і не сприяти розвитку російського бізнесу в Україні.
«Навіть якщо власники нас не послухають, то їм доведеться звернути увагу на це питання. Адже, за нашими даними, продаж російської продукції впав більш ніж на 40 відсотків!» — каже «УМ» один iз координаторів кампанії «Не купуй російське!» Сергій Оснач. Він переконує, що, незважаючи на складну економічну ситуацію, найбільше збитків отримують саме ті заклади, що торгують російськими товарами. Його слова підтверджують і в Європейській бізнес–асоціації, яка заявила про падіння продажу товарів східного сусіда.
«Росіяни навіть захотіли собі робити український штрих–код. Тому ми звернулися до компанії, яка відповідає за надання штрих–кодів товарам, що продаються в Україні, з вимогою цьому не сприяти. Не дозволимо дурити співвітчизників», — запевнив Сергій.
Як довідалася «УМ», у результаті дій активістів, найбільший український рітейлер Fozzy Group, що розвиває мережі магазинів Сільпо, Фора, Fozzy та Le Silpo, пообіцяв зняти з продажу російські товари, якщо на них не буде попиту. «Якщо таку продукцію споживачі перестануть купувати — ми гарантуємо, що виведемо її з асортименту», — повідомляє компанія.
Проте це все поки несуттєво для Путіна, вважає економічний експерт Андрій Новак. «Аби завдати нищівного удару по російській економіці та по Путіну особисто, треба розірвати контракти з «Газпромом». Причому не лише Україні, а й усім країнам, які можуть собі це дозволити. І як контрольний постріл, ЄС має заморозити проекти Південного та Північного потоку», — переконує «УМ» Андрій Новак.
Нагадаємо, що кампанія «Не купуй російське!» і флешмоби «Російське вбиває!» народилися з ініціатив бойкотування товарів Партії регіонів. Після військового вторгнення з боку РФ активісти закликають не купувати товари зі штрих–кодом, що починається на 46. Вони пікетують торговельні центри та супермаркети, заклади харчування та банківські установи, що мають відношення до Росії.
Акції проходили і біля автозаправок із російським бензином та столичних автомобільних кав’ярень. Підходили і запитували, яку каву та чай ті продають. Якщо їм відповідали, що Greenfield чи Lipton — падали «замертво» на тротуар. Водночас українські кінотеатри масово відмовляються від російських фільмів і ставлять замість них більше українських стрічок.
А ТИМ ЧАСОМ...