Мешканці Миколаєва завалили скаргами і дзвінками міський відділ міліції: люди з обуренням повідомляли, що невідомі просто серед білого дня крадуть залізничні рейки недалеко від прохідної суднобудівного заводу Імені 61 комунара. У відповідь ошелешені громадяни отримали офіційне пояснення, яке шокувало багатьох: «Це не крадіжка, а «нормальний» процес, ініційований Державною виконавчою службою! Рейки здадуть у металобрухт, а виручені кошти підуть на покриття боргів iз заробітної плати перед робітниками суднозаводу!»
Ще рік тому ситуація для суднобудівників у Миколаєві не була настільки драматичною. Однак зараз уже можна говорити про економічну катастрофу в Південному регіоні, адже відразу три промислових гіганта суднобудування визнано банкрутами. При цьому заборгованість перед робітниками iз зарплати на суднозаводі «Океан» становить 10 мільйонів гривень, а на суднозаводі Імені 61 комунара — п’ять мільйонів гривень.
Проте розраховуватися з робітниками ніхто не поспішає. «Борги iз зарплати віддають тільки тим, хто добровільно підписав заяву про звільнення, — обурюється кранівниця суднозаводу Імені 61 комунара Світлана Димко. — У мене залишився борг 12 тисяч гривень, але на руки я навіть сто гривень досі не отримала».
Різати суднозавод на металобрухт почали ще влітку. Саме тоді робітники помітили, як щодня з території підприємства виїжджали по дві–три 16–тонних вантажівки з металом. Після цього сюди прибула прокурорська перевірка, було порушено кримінальну справу за фактом невиплати боргів із зарплати. Однак метал із заводу стали вивозити ще інтенсивніше. І розібратися, куди йдуть гроші від його реалізації, не змогла жодна державна комісія. «Ми знаємо тільки, що «розпилюванням» нашого заводу займається якась приватна фірма «Інвектор», — розповідає один із робітників суднозаводу Михайло. — Першими «пішли» два вантажопідйомних крани заводу. Слідом за ними порізали на метал робочу котельню підприємства, що раніше опалювала весь завод. Тепер робітники гріються біля допотопної «буржуйки», а саме приміщення обігрівають котлами, що працюють на вугіллі та дровах! На сьогоднішній день повністю порізаний на метал срібний док, металеві контейнери, верстати, двигуни і навіть гараж. Розібрано і вивезено устаткування для збору секцій і корпусів суден і кораблів».
Проте дирекція бачить єдиний вихід у скороченні персоналу. Як розповів генеральний директор заводу Володимир Берко, 190 робітників уже написали заяви про звільнення. Керівництво підприємства заявило, що роботу з оптимізації чисельності робітників треба продовжити.