Відсьогодні кияни та гості столиці знову можуть скористатися послугами фунікулера. Легендарні вагончики проcтояли місяць на ремонті. Тепер вони виглядають, як у 1970–х: досі блакитні вагони стали білого кольору із синьою смугою знизу та синім дахом. Також було оновлено інформаційні таблички при входi, у вестибюлях, поблизу кас iз дубляжем інформації англійською мовою. Тепер на фунікулері дозволено провозити велосипеди і фотографувати, але заборонено їхати з морозивом чи напідпитку.
Як розповіла «УМ» начальник прес–служби КП «Київпастранс» Вікторія Литвиненко, самі вагони лишилися старими, були відремонтовані окремі вузли та механізми. Останній раз рухомий склад міняли у 1984 році, під час капітальної реконструкції. Вартість нинішніх робіт становить 430 тис. грн.
За словами Дмитра Сергієнка, члена робочої групи з реалізації стратегії розвитку міста Києва, у фунікулера нарешті з’явився свій символ. «Це літера «Ф», у вигляді двох кривих, що символізують дві колії, які розходяться там, де роз’їжджаються вагони. Всі таблички навігації розроблені дизайнером Ігорем Скляревським. На них мало тексту і багато візуальних підказок. Тепер іноземці не плутатимуться в показниках, які раніше взагалі з помилками були написані», — каже Дмитро.
Київський фунікулер експлуатується з 1905 року. Щороку вiн перевозить 2,8 мільйона пасажирів. Минулої весни під час снігопадів фунікулер облюбували лижники та сноубордисти, які використовували його як підйомник для катання з Володимирської гірки.
Цікаво, що багато киян очікували на відкриття фунікулера ще вчора через неточну інформацію, яку подавали окремi столичнi видання. Дехто, не дочекавшись, піднімався самостійно сходами фунікулера. «Київпастранс» запевнив, що сьогодні таких проблем не буде, тож фунікулер чекає на своїх пасажирів. Тим більше що зручнішого транспорту для підйому з Подолу до Верхнього міста й досі немає.