Позавчора здійснив тестову поїздку з Полтави до Харкова новий швидкісний двосистемний пасажирський потяг виробництва Крюківського вагонобудівного заводу, який уже встигли охрестити «АнтиХюндаєм». Фахівці відзначили чи не найбільшу перевагу вітчизняного потяга — його цілковиту адаптованість до наших залізниць і кліматичних умов. Адже під час випробовувань у різні пори року він об’їздив фактично всю Україну й одержав позитивні висновки міжвідомчої комісії.
Цього разу кременчуцький «АнтиХюндай» складав своєрідний іспит перед представниками Національного проекту «Повітряний експрес», у якому буде задіяно українські поїзди.
За словами керівника проекту Андрія Галущака, «Повітряний експрес» має забезпечити швидкісне залізничне сполучення між вокзалом «Київ–Пасажирський» і міжнародним аеропортом «Бориспіль» на початку 2015 року. Між головними залізничними та повітряними воротами столиці бігатимуть півдесятка п’ятивагонних потягів із двома проміжними зупинками в Дарниці та Видубичах, долаючи цю відстань за 41 хвилину. За таке задоволення пасажири експресів, згідно з сьогоднішніми розрахунками, платитимуть 80 гривень.
Голова правління ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Євген Хворост зазначив, що задля ймовірної участі підприємства у нацпроекті «Повітряний експрес» тут працювали фактично «паралельно» зі створенням двох нових швидкісних пасажирських двосистемних електропотягів. Останні з дев’ятьма вагонами для кожного виготовили за кошти заводу, обкатали, випробували, але, попри обіцянки уряду виділити бюджетні гроші на їх придбання, без такого фінансування з боку держави ті потяги й досі стоять на приколі в цехах підприємства. Один із них якраз і тестували для «Повітряного експресу». Першими пасажирами потяга стали і голова Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України Владислав Каськів та заступник начальника департаменту Китайської національної корпорації машинної індустрії й генеральних підрядів пан Се Юн.
Проект «Повітряний експрес» загальною вартістю 372 млн. 313,5 тис. доларів фінансує «Ексімбанк» Китаю. Власне, він надає нам позику під вигідні відсотки, яку треба буде повернути. Однак, за словами пана Каськіва, проект має повністю окупити себе за 15 років винятково за рахунок власної діяльності, без будь–яких додаткових навантажень на вітчизняний бюджет. За таких умов китайська сторона братиме найактивнішу участь у виборі рухомого складу на тендерній основі, а також постачатиме для проекту продукцію, товари і послуги орієнтовно у пропорції 50 на 50 відсотків зі своїми потенційними партнерами. Якщо ними стануть кременчуцькі вагонобудівники, то, за словами Євгена Хвороста, йтиметься про постачання з Піднебесної допоміжного та інтер’єрного обладнання.
У тому ж, що українське (нагадаємо, що «начинку» потяга крюківчан на 70 відсотків забезпечили вітчизняні підприємства) працює надійно, під час цієї поїздки з Полтави до Харкова ще раз переконалися не лише спеціалісти. До того ж фахівці зафіксували найважливіші для проекту технічні параметри. Зокрема, рух електропотяга на окремих ділянках зі швидкістю 160 кілометрів за годину (максимальною для поїздок між Києвом і Борисполем стане 140 км/год), беззупинковий перехід на ділянки зі змінним і постійним струмом, потенційну можливість економії енергоспоживання, оскільки, згідно з умовами проекту, кожен такий потяг має «тягти» не більше двох iз половиною мегават електроенергії. Ну, а комфорт від плавного «м’якого» ходу на сучасних пневмовізках європейського зразка, таких же «європейських» вагонів із клімат–контролем, зручними кріслами, інтернетом, візками для інвалідів, екологічно безпечними туалетами тощо відчули всі.