27—30 червня у Варшаві у зв’язку з 70–ми роковинами Волинської трагедії відбудуться спільні польсько–українські молитви за жертвами цих трагічних подій. Такий крок до примирення зініційований Блаженнійшим Святославом (Шевчуком), главою Української греко–католицької церкви. З польської сторони на поминальних заходах будуть присутні державні мужі найвищого рівня.
«Візит Блаженнійшого Святослава до Польщі планувався давно, на початку він був душпастирським візитом iз нагоди святкування в Польщі ювілею хрещення України–Русі, — розповів «УМ» керівник департаменту інформації УГКЦ отець Ігор Яців. — Уже в процесі підготовки цього візиту, зважаючи на актуалізацію уваги до Волинської трагедії, до вшанування жертв трагедії в політичних колах як України, так і Польщі поступово дійшло до зміни формату візиту».
Отже, тепер, за словами о. Ігоря, це офіційний візит Святослава, в рамках якого є три ключові моменти. Це спільна молитва у Варшаві в храмі УГКЦ за жертвами Волинської трагедії та спільна молитва єпископату УГКЦ і римо–католицьких єпископів Польщі. До речі, на молитві буде присутній президент Польщі. Другий ключовий момент — підписання узгодженої, спільно написаної єпископом УГКЦ і римо–католицьким єпископом Польщі декларації. У ній ключовими будуть слова «прощаємо» і «просимо прощення». Це ідея самого глави УГКЦ. І третій ключовий захід — це зустріч Блаженнійшого Святослава із президентом Польщі, маршалком Сейму й іншими високопосадовцями. Офіційний прийом відбудеться у президентському палаці. А потім глава УГКЦ поїде на Захід Польщі, де вже вiдбуватимуться святкові заходи з нагоди Хрещення Русі — там буде літургія і проща».
«Блаженнійший Святослав не раз сам говорив, що своїм візитом хоче піднести діалог примирення між українцями й поляками на новий щабель, новий рівень, — наголошує о. Ігор. — Аби від добрих слів, які були сказані з обох сторін, перейти до конкретних діл. Що важливо, навіть участь президента Коморовського — це не наше прохання, а його ініціатива. Саме в такому ключі керівництво Польщі бачить шлях розв’язання цього історичного конфлікту — це шлях примирення, спільної молитви, вшанування усіх жертв по обидва боки кордону. Бо історія, на жаль, зафіксувала різні трагічні моменти як iз боку українців, так і з боку поляків. Сьогодні ми залишаємо минуле на суд істориків, науковців, а ми, християни, маємо молитися як за жертв трагедії, так і за тих, хто цю трагедію спричинив».