Скільки може тривати влада без спадковості
Рішення Конституційного Суду України стосовно подання 48 народних депутатів про офіційне тлумачення низки положень Конституції та закону про місцеві вибори, які стосуються дати визначення столичних виборів, практично переадресувало пас щодо визначення дати виборів Київради на поле парламенту. Адже, як і раніше, цю компетенцію ніхто не скасовував.
Депутати просили КС надати висновок про можливість проведення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування в різний час, а не одночасно. КС відповів таким чином, що і його рішення потребує додаткових тлумачень та можливостей трактування з огляду на валентність політичної доцільності — йдеться про «уніфікацію строків проведення усіх чергових виборів депутатів... і забезпечення можливості реалізації механізму одночасного їх проведення... Усі чергові вибори депутатів (...) мають відбутися в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень рад чи голів, обраних на чергових виборах 31 жовтня 2010 року, тобто в останню неділю жовтня 2015 року. У цей термін повинні відбуватися і вибори депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, обраних на позачергових виборах».
Такі розхожі формулювання надають можливість «регіоналам» стверджувати, що київські вибори абсолютно легітимно проводити в 2015 році. Проте тоді нинішній склад дипкорпусу Київради перебуватиме на посаді сім років, що виглядає більш ніж сумнівно з огляду на п’ятирічний конституційний термін депутатства.