Традиційний час щорічних прем’єр «залізних коней» в Україні — автосалон SIA, який щороку наприкінці весни проходить у Києві. До 2 червня в експоцентрі на Лівому березі триває вже 21–й за ліком автопоказ SIA. До речі, його вперше внесли до міжнародного календаря світової організації автовиробників ОІСА, поряд із провідними мотор–шоу планети у Детройті, Женеві, Франкфурті тощо.
За словами організаторів, у SIA–2013 беруть участь 14 найулюбленіших брендів українських автолюбителів, серед яких «Мерседес», «Хюндай», «КІА», «Опель», ЗАЗ та ціла низка китайських концернів. Що цікаво, на цьому київському автосалоні дебютував іранський автовиробник — SAIPA. Проте серед учасників — жодного представника японського автопрому, і цей факт неабияк засмутив відвідувачів «Лівобережного».
Центральне місце у виставковому павільйоні зайняв стенд «КІА». Упродовж останніх років цей південнокорейський бренд неабияк наростив свій імідж, передусім завдяки стрімкому підвищенню якості машин та, певно, не без допомоги потужної маркетингової кампанії. «КІА» є титульним спонсором таких найрейтинговіших спортивних змагань, як чемпіонат НБА, тенісний турнір «Австреліен оупен» та низки провідних футбольних клубів Старого світу. Обидві прем’єри «КІА» — бізнес–седан Quoris та заряджену спортивну версію хетчбека Сee’d — представляв найвідоміший в Україні автожурналіст Ігор Моляр. Його елегантний чорний смокінг вельми гармоніював із «Кворісом», без зайвих слів вказуючи на майбутню аудиторію цього авто.
Натомість шоумен Геннадій Попенко, презентуючи на показі для преси новинку «Опеля» — кабріолет Cascada, — виглядав значно розкутіше: білий костюм та кросівки. «Це авто для молоді, яка любить драйв та свободу», — пояснили представники німецького концерну. Відповідно до стилю авто виглядали й моделі біля «Каскади».
Загалом, привабливі дівчата–презентерки — невід’ємна частина будь–якого автосалону і практично кожної автомобільної експозиції, між якими точиться негласна, а в окремих випадках і гласна боротьба. Скажімо, за підсумками цьогорічного київського автосалону, найкраща експозиція отримає «Кришталеве колесо» — головну нагороду SIA.
Варто відзначити, що після того як організатори Франкфуртського автосалону ввели заборону на «відверто сексуальних дівчат», тенденція строгості та «цензури» під час представлення авто панувала й у Києві.
Ще одну новинку автосалону — збільшений у розмірах позашляховик «Санта–Фе Гранд» — компанія «Хюндай» залишила взагалі без представниць слабкої статі. Якщо виходити зі слів керівників українського представництва цього південнокорейського концерну, додатковий магнетизм цьому семимісному кросоверу не потрібний: «У черзі за «Санта–Фе Гранд» покупці стоять по два місяці».
Також своїми новинками «побалували» публіку «Шевроле» (Captiva FL та Тracker), Geely й ГАЗ. Натомість національний виробник обмежився «фейсліфтинговою» версією «ЗАЗ Віда» — дещо переробленого «Шевроле Авео».
Водночас відвідувачі виставки змогли зблизька розгледіти деталі унікального екомобіля «ХАДІ», сконструйованого студентами Харківського національного автодорожнього університету. На міжнародному турнірі в Роттердамі ця машина на 1 літрі пального подолала більше 450 км!
Додамо, що нинішній Київський автосалон відбувається на тлі запровадження Кабміном «загороджувального» мита на іномарки, яке покликане поліпшити справи національного автовиробника та посприяти початку масштабної зборки іномарок в Україні.
Як заявив на автосалоні SIA генеральний директор компанії–імпортера автомобілів марок «Опель» та «Шевроле» в Україну Андрій Кунах, уже незабаром із ЗАЗівського конвеєра зможуть зійти «Опель Астра» та «Зафіра Классік». Не виключено, що в Україні народжуватиметься й «Шевроле Лачетті». Проте, як зізнаються автоімпортери, донедавна було вигідніше завозити машини з–за кордону, ніж збирати в нашій країні.