Міністерство фінансів продовжує шукати додаткові можливості для поповнення хронічно дірявого держбюджету. Як нам і обіцяла правляча партія у своїй передвиборчій програмі, багаті готові поділитися з бідними. Правда, цього разу лише відповідальністю. Поповнювати бюджет будуть знову з кишені простого українця. Так, нещодавно Мінфін з ініціативи «Укравтодору» виніс на розгляд Кабінету Міністрів законопроект про підвищення на 50 відсотків акцизного збору на бензин і дизпаливо. Як підрахували учасники ринку, якщо закон ухвалять, вартість бензину підскочить на 2 гривні, а дизпалива — на 50 копійок. Відповідно, подорожчає проїзд на громадському транспорті та всі товари, у вартість яких входять і видатки на перевезення.
Як стало відомо джерелам видання «Коммєрсант», законопроект можуть поставити на голосування вже наступного тижня. Гроші, «витиснені» з водіїв, мають піти на ремонт доріг. Але навіть самі чиновники не вірять у те, що всі ці гроші спрямують на латання автошляхів. Правда, говорити про це «на камеру» або в диктофон вони не хочуть.
Експерти вважають, що ціна на бензин та дизпаливо в Україні дійшла свого логічного максимуму і подальше подорожчання палива призведе, у першу чергу, до зменшення його продажу. Така тенденція спостерігається вже у цьому році. Так, згідно з даними Міністерства доходів і зборів, у І кварталі надходження у бюджет з акцизного збору на паливно–мастильні матеріали зменшилися на 36 відсотків — до 1,6 млрд. гривень.
Цікаво, що, якщо акцизи таки збільшать вдвічі, ми де в чому наздоженемо Європу, а саме — в цінах на бензин. Америку ми в цьому плані вже випередили. Лише якість нашого бензину набагато нижча за захiдну.
Водії коментували цю новину переважно ненормативною лексикою. Люди вимагають, щоб гроші, отримані від продажу кожного літра пального, розподіляли прозоро. Тобто щоб «Укравтодор» ледь не щотижня звітував: скільки грошей отримано, на ремонт якої дороги вони йдуть, наскільки якісно виконується робота. За неякісний ремонт, який буквально «вбиває» ресурс автомобілів, водії вимагають суворо карати не лише виконавців, а й замовників. Вони також пропонують наймати для ремонту доріг бригади з Європи, де начальники не крадуть матеріали, а працівники не роблять вигляд, що працюють.