Покупець звернувся до міліції, коли зник продавець. 28–річний чоловік хотів повернути свої гроші. А заплатив їх немало — 12 тисяч гривень. Таким чином вніс завдаток за автомобіль Daewoo Nexia, якого в природі, як з’ясувалося врешті, просто не існувало.
Покупка здійснювалася через iнтернет. Знайшовши потрібну, а головне — недорогу пропозицію, Іван зв’язався з продавцем і вже, певно, радів майбутньому придбанню. Та от біда: продавець перестав виходити на зв’язок відразу після перерахування завдатку.
Міліція з пошуком не забарилася. Передусім вирахували власника рахунку, куди були переведені гроші. Ним виявилася 30–річна мешканка Краснопільського району, яка одразу зізналася у скоєному. Як стверджує, це була її перша спроба «підзаробити» й такого успіху, як 12 тисяч, вона навіть не очікувала. Бо ж сама не раз читала та чула про iнтернет–шахрайство, не сподівалася, що хтось ще в це так безмежно вірить. Тож навіть здивувалася, коли виявила людину, яку легко одурити і яка без особливих вагань, не побачивши автомобіля, не перевіривши його технічного стану і документів, перерахує гроші.
Але шахрайці не пощастило, бо ж гроші доведеться відшкодовувати. Та й загалом стаття, за якою відкрите кримінальне провадження щодо неї, передбачає чималий штраф або виправні роботи на строк від одного до двох років, або обмеження волі на строк до п’яти років, або позбавлення волі на строк до трьох років.
Як розповіла «УМ» співробітник служби зв’язків із громадськістю облуправління міліції Марина Кльова, зловмисниця ділиться правилами, що допомагають шахраям досягти успіху. Говорить, у цій справі головне — знайти контакт зі своєю жертвою, втертися в довіру, а потім діяти за чітко спланованим планом.
По–перше, зазначає шахрайка, потрібно зацікавити свою жертву вигідною ціною за товар, адже люди завжди «клюють» на дешевизну. По–друге, слід постійно тримати контакт із клієнтом, знаходити привід йому зателефонувати. І на останок, для отримання грошей, розповісти покупцеві, що надійшла вигідна пропозиція від його конкурента, тож, якщо він усе–таки має намір придбати бажане, мусить заплатити завдаток. А це щонайменше 30 відсотків від вартості товару...
Схема ніби нескладна, але чому знаходяться ті, хто все ж хоче на неї повестися, — запитання до психологів.