Міністерство інфраструктури пропонує поступово збільшувати ставки акцизного збору на нафтопродукти — мовляв, завдяки цьому можна буде покращити якість доріг в Україні. Як повідомила «УМ» прес–служба відомства, наразі лише почали створювати робочу групу, яка дослідить, чи варто піднімати податок і на скільки. В Україні, наполягають в Мінінфраструктури, діють найнижчі акцизні збори на пальне порівняно з іншими країнами Європи — 198 євро за тонну на бензин та 46–98 євро за тонну на дизельне пальне (в ЄС, відповідно, вони такі: 466 євро та 375 євро). За попередніми прогнозами, ціна літра бензину зросте на 6–7 гривень.
«Ми категорично проти того, щоб пальне подорожчало на третину його нинішньої вартості, — прокоментував «УМ» новину юрист громадської організації «Асоціація захисту прав автомобілістів» Костянтин Воловик. — Не думаю, що ціну піднімуть аж на стільки, проте переконаний, що вона таки зросте. Викликає сумніви те, що це підняття ціни до «європейського рівня» суттєво покращить стан наших доріг. Як ми бачимо, ціна на бензин і солярку iз року в рік зростає, але на стані доріг це ніяк не позначається. Дороги жахливі. Так що зібрані кошти можуть піти на ті потреби, про які ми з вами найближчим часом не дізнаємося».
«УМ» вирішила провести спрощений підрахунок, скільки приблизно може отримувати «Укравтодор», якщо «дорожній збір», закладений у вартість бензину, таки зросте. Ми врахували, що зараз з одного літра бензину до бюджету відраховується 3,6 грн, а з літра дизпального — 2,2 грн. За рік у країні продається 4,5 млн. тонн бензину і 5,5 млн. тонни дизельного пального. Отже, за рік держава отримує тільки від водіїв приблизно 40—45 мільярдів гривень. Серйозна сума. А скільки ж просить «Укравтодор» на ремонт цієї весни? «Потреба дорожньої галузі у фінансуванні на 2013 рік — понад 36 млрд. гривень», — такий офіційний звіт керівництва «Укравтодору» подибуємо у відкритих джерелах. Отже, навіть того «дорожнього збору», що є нині, вистачає, аби відремонтувати всі дороги країни. Чому ж вони нині такі, що їздити стало неможливо? Запитання це слід би адресувати контролюючим органам.
НОВАЦІЇ
Податок на проїзд «тірів»
Міністерство інфраструктури та «Укравтодор» також вивчають ефективність впровадження в Україні електронної системи стягнення плати з великовантажних транспортних засобів для компенсації шкоди, завданої автодорогам загального користування державного значення. Така практика успішно діє у країнах Європи. Наприклад, у Швейцарії з 2001 року 0,23 євро за кілометр доріг сплачують вантажівки масою 12 тонн, а транспортні засоби вагою 44 тонни — 1,14 євро. У Німеччині плату за проїзд з великовагових вантажівок стягують iз 2005 року і становить вона від 0,14 до 0,29 євро за 1 км. У Польщі (з 2011) — від 0,05 до 0,13 євро за 1 км. У 2014 році систему такого збору планує запровадити також Росія.