У вівторок надвечір «полетіли голови» перших столичних чиновників, які не зуміли ефективно і помітно для ока громади боротися зі сніговою стихією. Добровільно подав у відставку перший «зам» Олександра Попова Олександр Мазурчак. Затим голова КМДА зняв начальника управління з надзвичайних ситуацій Віталія Пшеничного і голову «Київавтодору» Георгія Глінського. «Обґрунтованими і справедливими» назвав учора ці кадрові рішення Прем’єр–міністр України Микола Азаров.
Особливо порадувала пересічних киян відставка «вічного» голови «Укравтодору», з яким громадськість безуспішно боролася ще від початку зимової епопеї з суцільними вибоїнами на столичних автомагістралях. Тому, пожертвувавши нині Глінським, Попов зробив розумний крок: без цього відставки двох інших чиновників аж ніяк не вплинули б на громадську думку. Утім кияни–бо живуть у країні, де звикле кивають на «стрілочників», тому навіть «зірвана» Поповим «голова» керівника «Укравтодору» не вдовольнила мешканцiв мiста, а лиш дещо знизила градус соціальної напруги. Якби вибори мера відбулися, як годиться, на початку червня, Попову навряд чи варто було б розраховувати на значну підтримку киян. «Коли на тобі відповідальність за управління великою столицею, за безпеку та життя її мешканців, а ти безпорадний і не можеш виконувати свої функції, це можна розцінити як злочинну безвідповідальність», — таврує голову КМДА його потенційний конкурент на можливих виборах столичного голови Віталій Кличко. І закликає Попова «ухвалити непросте для себе рішення і піти з посади». З вимогою до Президента країни відправити у відставку Попова учора з парламентської трибуни виступив і лідер «Батьківщини» Арсеній Яценюк.
Проте «непросте для себе рішення» ухвалив інший чоловік — перший заступник голови КМДА Олександр Мазурчак. «Через те, що комісія, очолювана мною (з техногенно–екологічної безпеки. — Авт.) вчасно не прийняла кілька рішень... Я вважаю, що мушу бути вимогливим до себе», — пояснює агенції УНІАН «відставник». Він визнає, що «в Києві просто недостатньо ресурсів як людських, так і технічних, щоб за такий короткий період вивезти сніг», тому «моя місія нездійсненна». Не зрозуміло, чому вимогливим до себе мусить бути саме Мазурчак, а не його безпосередній керівник. І на тлі цього «шляхетного лицаря в білому» Попов виглядає ще більш недосконало. Мазурчак, якого десять років обирали мером Кам’янця–Подільського (з 1998 по 2008 рр.), потім працював на різних заступницьких рівнях у Міністерстві ЖКГ, тепер заявляє, що зовсім залишає державну службу. Що буде робити? — запитали журналісти. «Не знаю. Спершу висплюся, бо чотири доби не спав».
Розуміючи, що трьох кадрових жертв замало, голова КМДА тим часом називає прізвища наступних потенційних «відставників». Так, він виніс попередження керівнику «Київпастрансу» Миколі Ламбуцькому та директорові департаменту благоустрою КМДА Сергію Садовому. На останнього вже покладено відповідальність за можливі підтоплення у столиці.
Але скільки б голів не «стинав» градоначальник, та місто досі лежить у снігових заметах, на більшості доріг, навіть у самісінькому центрі, біля Бессарабського ринку, на Пушкінській тощо, розчищено для проїзду тільки півтори смуги. Ще у вівторок, за даними ресурсу «Яндекс. Пробки в Україні», найдовший київський автомобільний корок простягався на 18 кілометрів! А загалом довжина заторів на автошляхах столиці становила ввечері вівторка 790 км!
ТІЛЬКИ ЦИФРИ
4 дні снiгопадів = 25 млн.доларів
Тільки за чотири дні аномальних снігопадів Київ втратив близько 25 млн. доларів, вважають експерти. А якщо говорити про втрати в масштабах усієї країни, то вони обчислюватимуться приблизно в 2,5—3 млрд. доларів. Про це пише видання «Фокус».
Наприклад, 6 млн. грн. казначейство виплатило «Укравтодору» на ліквідацію наслідків стихійного лиха тільки в Києві та області. Додатково уряд витратив порядка 3–4 млн. грн. на розчистку снігу. Проте приватний сектор (торгівля, послуги, продаж бензину) втратив до 25 млн. доларів, вважає президент Центру ринкових реформ Володимир Лановий. «Став, по суті, весь транспорт, який перевозить вантажі, з п’ятниці майже не продавали бензин, зупинилися АЗС, тобто почалися перебої з пальним, магазини залишилися без підвезення товару, те саме — з кафе, ресторанами тощо, — перераховує економіст Олег Соскін. — Не працювали аеропорти, «Укрзалізниця». Це прямі збитки, і за чотири дні вони склали приблизно 2 млрд. доларів. А якщо додати витрати на прибирання та вивезення снігу, а також потенційні збитки від непідписаних контрактів тощо, то Україна за кілька днів втратила до 3 млрд. доларів».