Декілька сотень машиністів та провідників зібралися під Кабміном, аби оголосити про загальнонаціональний страйк залізничників, який відбудеться, якщо влада не виконає їхнiх вимог. Вимог багато, бо й проблем за останні роки назбиралося чимало. Якщо їх не усунути зараз, у майбутньому це загрожуватиме безпеці пасажирів та колапсом залізничної системи.
«Немає зарплати — буде страйк!» — кричить натовп в очікуванні своєї делегації, що пішла до Кабміну на переговори. Голова Вільної профспілки залізничників Володимир Козельський також поніс лист вимог.
Представниця вільної профспілки залізничників Людмила Гробова розповіла «УМ», чим саме незадоволені люди: «Молодий працівник, що влаштовується сьогодні на роботу, отримує заробітну плату в межах 1500 гривень. Це дуже мало. Також небагато отримують слюсарі та інші технічні працівники, які, по суті, тримають своїми руками весь рухомий склад на ходу. Ще нещодавно нам збільшували кожного року на 25% зарплатню, та з 2008 року це припинилось. Тому ми вимагаємо при розробці та затвердженні фінансового плану «Укрзалізниці» на 2013 рік передбачити виділення коштів на придбання для потреб «Укрзалізниці» пасажирського, приміського і тягового рухомого складу та підвищення заробітної плати залізничників на 25%, як це передбачено Галузевою угодою».
Мітингувальники згадують, що одним iз прикладів свавілля начальства є те, що невідремонтовані вагони все одно допускаються до роботи. А якщо щось, не дай Боже, станеться, винними будуть провідники та машиністи. Тому одним iз пунктів вимог є й заборона на скорочення чисельності працівників залізничного транспорту. Бо зараз ситуація катастрофічна. Люди скаржаться, що їх звільняють незаконно, без відповідних документів, часто через сфабриковану догану розривають контракт. Тому залiзничники йдуть судитися, і близько 90% iз тих, хто пішов до суду, перемагають. Але це ініціативні люди. Інші ж покірно здаються, на що і розраховує керівництво. «Я судився 9 місяців. А багато хто не витримує і плює, — каже Василь Петрович, начальник поїзда. — Не дивно, що люди йдуть до вільних профспілок, де вже нараховується тисяча чотириста осiб. Вони зараз єдині, хто турбується про нас».
Ганебним також є факт, що працівників змушують брати відпустку за власний рахунок, після чого вимагають, аби вони виходили на роботу. «Причому все це погоджують з офіційною профспілкою, яка підконтрольна керівництву. Виходить якесь рабство XXI сторіччя», — каже пані Гробова. До речі, так звана офіційна профспілка залізничників відхрестилася від пікетування Кабміну, оскільки «проведення акцій протесту є незаконним і може мати негативні наслідки для пікетуючих», — йдеться в офіційному повідомленні профспілки.
Ще однiєю проблемою є неповернення коштів iз бюджету за пільговиків. «Пенсіонери їздять на приміських електричках, за них нам має держава повертати кошти, та цього не стається, що позначається на наших зарплатах», — кажуть залізничники і вимагають у держави погасити заборгованість за перевезення пільгових категорій пасажирів у 2012 році.
Загалом у людей був хороший настрій, незважаючи на залякування з боку керівництва. Сергій Киричук, лідер об’єднання «Боротьба», розповів «УМ», що на людей чинять тиск: «На такі заходи приїжджають начальники відділу кадрів і записують усіх присутніх. Після цього починаються репресії. Звільнити просто так не виходить, якщо працiвник — член профспілки, та умови праці стають нестерпними. Постійний тиск на собі особливо відчувають машиністи локомотивів, які мають міцну фракцію у профспілці».
До речі, машиністи зараз мають проблеми, гірші за невиплату зарплатні. Керівництво змушує їх керувати потягами набагато довше, ніж це передбачено законом. Чоловіки бурхливо пояснювали «УМ», що це матиме негативні наслідки. «Машиніст сидить за кермом потяга і відповідає за життя пасажирiв. Максимальна зібраність та увага. Такий режим має тривати за всіма параметрами максимум 8 годин. Зараз же вимагають їздити до 12 годин».
Нарешті з Кабміну вийшла делегація, яка, по суті, отримала небагато від влади. Людям пообіцяли, що буде створено робочу комісію, що розглядатиме їхню проблему. Тому насамкінець організатори запевнили чиновників, що в разі невиконання наших вимог проведемо всеукраїнську акцію залізничників і рух на залізниці стане, як «Хюндай» у зимову ніч».