До снігопадів як не готуйся, а в нас вони все одно «приходять несподівано». Учора в Києві можна було спостерігати, як швидко утворюються замети і, відповідно, автомобільні корки на дорогах. До вечора замети виросли до 10 сантиметрів. Снігоочисну техніку «УМ» таки помітила. Здогадайтеся з першого разу, де. Так, на вулиці Грушевського, біля Кабінету Міністрів.
Нещодавно голова КМДА Олександр Попов відзвітував перед киянами, мовляв, місто до зими готове: для боротьби із заметами у комунальних служб заготовлено 104 солерозкидувачі, 98 снігоприбиральних машин, 9 сніговантажних автомобілів та 30 вантажівок з піском, 52 трактори, оснащені снігоприбиральним обладнанням, а дорожні служби заготували 32,8 тисячi тонн технічної солі, 1,2 тисячі тонн фрикційних матеріалів та 5,8 тисячi тонн піщано–соляної суміші. «Ми впевнені, що цього запасу точно вистачить на перші місяці зими для боротьби з ожеледицею», — розповів ЗМІ генеральний директор КК «Київавтодор» Георгій Глинський. Можливо, столична влада подолає перші «організаційні» труднощі і таки виведе «в бій» з негодою оту перелічену техніку.
А Головне управління контролю за благоустроєм КМДА, щоб уникнути критики, «перевело стрілки», розповсюдивши повідомлення, в якому нагадало: підприємства, установи та організації мають самостійно прибирати сніг на своїй території та очищати дахи від небезпечних снігових завалів та бурульок. За неналежне утримання балансових територій у зимовий період порушників притягуватимуть до відповідальності — простих громадян можуть оштрафувати на 340–1360 грн., а підприємців — на 850–1700 грн.
Та все–таки головною бідою у нас залишаються дороги. (Про другу біду промовчимо). ДАІ попереджає, що дороги країни переважно не готові до зими. Приміром, дороги Київщини, з яких близько півтори тисячі кілометрів — державного значення. За повідомленням прес–служби ДАІ, 40 відсотків «рухомого складу» снігоочисної техніки столичної області не працює. Крім того, парк цієї спецтехніки майже не оновлюється десятиліттями. А ще багато доріг не освітлюють у темну частину доби, що є додатковим аварійнонебезпечним чинником. Годі й казати про якість дорожнього покриття на периферії.
Що робити? «Порятунок потопаючих — справа рук самих потопаючих». У Державтоінспекції наголошують, що коли минулого місяця випав перший сніг, кілька ДТП в країні сталися великою мірою через те, що маршрутки та автівки «йшли» на «літній» гумі. ДАІ наголошує, що власникам автомобілів слід обов’язково «перевзути» свою машину у зимові шини при температурі +5. Саме на такій температурній позначці літня гума стає нездатною нормально зчеплюватися з дорогою. У період першого снігу зазвичай фіксується багато ДТП, тому ДАІ радить їхати повільніше і обов’язково з увімкненими фарами.
НЕБЕСНА КАНЦЕЛЯРІЯ
А в нас мете, мете
Снігопади прийшли в Україну не на один день. Згідно з прогнозами Гідрометцентру, 3—7 грудня вдень буде вогко, температура близько нуля, переважно сніжитиме. А вночі синоптики обіцяють заморозки — 2–8 градусів практично в усіх регіонах України. Погіршиться ситуація на дорогах: можлива ожеледиця, налипання мокрого снігу. В найближчі дні усюди, окрім західних областей, можливі сильні пориви вітру — до 15–20 метрів на секунду.
Згідно з довгостроковими прогнозами, серйозні морози, до 15 градусів, слід очікувати вже в середині грудня.