На засіданні Міжвідомчої робочої групи зі створення національної системи маркування телепродукції студенти та викладачі Київського національного університету технологій та дизайну представили на розгляд Національної ради з питань телебачення і радіомовлення проект нових позначок для ТБ–продукцiї. Отож у лівому нижньому куті екрану глядач побачить невдовзi два кола — один із зазначенням вікового обмеження, інший — з малюнком про наявність небезпечного змiсту телепрограми.
Усі програми сортуватимуть за сімома категоріями: фільми зі сценами насильства запропоновано позначати зображенням кулака або людини в центрі мішені, фільми жахів — зображенням гарбуза; фільми зі сценами сексу міститимуть гендерні символи; телепродукція про вживання наркотиків — листок марихуани. Програми, заборонені до перегляду дітям до 6 років, Нацрада не рекомендує демонструвати до 21.30, 9 і 12 років — до 22.00; програми для 16–річних транслюватимуть до 22.30, 18–річних — до опівночі.
«Ми тільки почали цей шлях до Європейської моделі маркування медіа–продуктів, де така практика використовується вже десять років, — каже «УМ» співголова робочої групи Лариси Мудрак. — У нас вісім років діє система з квадратиків та кружечків, вона застаріла. Нові позначки виконуватимуть уточнюючу функцію. Це передбачено і в новому законі про телебачення, який зараз готується. І, що найголовніше, на відміну від Росії, яка вже прийняла ці стандарти, але ніяк їх не підготувала, ми спочатку обмірковуємо, робимо тести позначок, аби їх розуміли усі глядачі». «У більшості європейських країн уже давно запроваджено ефективні системи маркування продукції, яка поширюється традиційними електронними ЗМІ та новими медіа. Передусім візуальні позначки створені для допомоги батькам, які дбають про моральне і психічне здоров’я своїх дітей. Соціальні дослідження, які проводилися в країнах Європейського Союзу, засвідчили, що близько 90% батьків повністю підтримують таку модель захисту дітей і пiдлiткiв від потенційно шкідливого контенту», — зазначають у Нацраді.
До кінця 2012 року Міжвідомча робоча група має підготувати пілотний проект маркування відеопродукції і в 2013–му провести його випробування на державних телеканалах. Реалізація проекту займе від трьох до шести років.