У Миколаєві — екологічна катастрофа: із затонулого на річці Інгул суховантажу «Василь Шукшин» третій місяць поспіль виливаються нафтопродукти. За повідомленням Державної екологічної інспекції області, допустиму норму вмiсту шкідливих речовин у воді перевищено в 121 раз, у ґрунті — у 264 рази, а загальний обсяг збитків перевищив три мільйони гривень.
Нагадаємо, суховантаж «Василь Шукшин» прибув iз Росії до Миколаєва для утилізації в акваторії Миколаївського суднобудівного заводу. Однак судно серйозно постраждало від місцевих «металістів». Злодії вкрали кілька латунних засувок і спеціальні кінгстони, якими кріпився сам каркас суховантажу. «У результаті цієї фатальної крадіжки величезне судно просто розкололося на дві частини і затонуло за лічені години», — розповів «УМ» начальник управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Олександр Герасименя.
Дрібна крадіжка спровокувала масштабну екологічну катастрофу. Власників затонулого суховантажу притягнуто до відповідальності за 52–ю статтею Кримінального кодексу. Проте досi не вирішено питання з фінансуванням операції підйому судна з дна Інгулу. Ця сума може перевищити номінальну вартість самого суховантажу, який через затоплення сильно поіржавів і значно упав у ціні.
Ситуація ускладнюється ще й тим, що Миколаївська природоохоронна прокуратура наклала арешт на затонулий суховантаж «Василь Шукшин». А під заставу влада міста взяла... саме іржаве судно. «Підняти судно цілим не вдасться, його можна тільки розрізати на шматки, — пояснює Олександр Герасименя. — Тобто це буде вже не судно, а металобрухт. Ось і виходить, що через бюрократичні закарлючки обласної прокуратури ми не можемо різати і щодня зазнаємо збитків».
На даний час для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації багато що вже зроблено. Власник суховантажу — ТОВ «Морська транспортна компанія» — розробив проект iз підняття судна. Тепер необхідно, щоб влада Миколаєва ліквідувала бюрократичні помилки в документах і вирішила питання з фінансування робіт iз підйому суховантажу.